Gå til innhold

Snart nyutdannet: Hva bør jeg satse på?

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med en master i softwareutvikling om en tre måneders tid, og lurer på hva som er den rette veien å gå nå som jeg snart er ferdig.

Vikarbyrå?

Rekrutteringsbyrå?

Uoppfordret henvendelse til forskjellige bedrifter?

Søke på stillingsannonser?

Trainee-program?

Uansett alternativ er det jo en skog av forskjellige operatører, så det er vanskelig å orientere seg. Jeg kunne helst ha tenkt meg å jobbe i Trondheim, men å flytte til Oslo er også en mulighet. Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke registrere seg alle steder? For det første øker det sannsynligheten for at du blir tilbudt å komme på intervju på en jobb du liker, og for det andre blir navnet ditt registrert flere steder slik at du kan bli kontaktet ved en senere anledning.

Hvis det er et spesielt sted du har lyst til å jobbe, så kan det være en god idè å kontakte arbeidsgiver direkte, spør etter rekrutteringsansvarlig. De har som regel mye å gjøre for tida, men pleier å ta seg god tid til å snakke med potensielle kandidater :)

Hvis du er veldig teknisk interessert, sosialt oppegående og liker å holde deg oppdatert så kan jeg anbefale konsulentbransjen. Det er masse utfordringer, høyt tempo og arbeidsmengde og forholdsvis godt betalt.

Er det ingen selskaper som har vært i kontakt med dere på studiestedet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...