kaaasen Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Heisann. Har lett endel rundt på forumet og på google, men jeg har ikke funnet noe spesiell informasjon om spørsmålet mitt. Det er forøvrig et enkelt spørsmål; Jeg har en 19" LCD-skjerm som jeg har kobla til PCen (Samsung SyncMaster 913v) og en 28" "vanlig" Philips TV som Xbox 360'en er kobla til. Uansett om jeg har koblet til Xboxen til plasmatven nede eller tven her (Philips) blir ikke bildet heeeelt bra, og jeg lurer på om jeg vil kunne få mye bedre bilde, eller bare marginalt bedre bilde på PC-skjermen. Beklager for et dårlig formulert spørsmål. Håper dere forstår - og hvis ikke får dere spørre :-) Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Ser at posten er flyttet nå. Litt merkelig synes jeg, da den burde høre hjemme i Microsoft-kategorien siden det er en Xbox-kabel det er snakk om :| Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Flyttes til Microsoft-kategorien. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Bruker du VGA fra boxen til din 19" vil du få HD bilde.. Så da vil jo bilde kvaliteten bli bedre. Samt du ikke får HD på plasmaen din da.. Hvordan er den koblet opp der? Har den HD? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Var innom Elkjøp og kjøpte en original VGA-kabel til 360'n der. Fikk den for 199,- kroner, så det var allright. Har prøvd det nå, og bildekvaliteten ble merkbart bedre. Til TV og Plasma TV har jeg bare koblet til med komposittkabel, så det kan vel kanskje være grunnen. Jeg har ikke tenkt over det før BanAnus nevnte det nå. Plasma TVen skal være HD-ready, mer vet jeg egentlig ikke om den. Skal gå ned og se om den har VGA-tilkobling nå. Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hvis Tven din er HD Ready og har komponent inngang (rød,grønn,blå) så anbefaler jeg deg å kjøpe deg en slik kabel. Men hvis den også har VGA inngang så kan du like godt bruke den nye kabelen du har kjøpt. Men flere mener at komponentkabelen gir finere farger enn VGA kabelen, men det er kanskje en smaks-sak. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Men flere mener at komponentkabelen gir finere farger enn VGA kabelen, men det er kanskje en smaks-sak. 8780167[/snapback] Etter våroppdateringen ble fargene fra VGA-kabelen mindre blasse, og mer dype og naturlige, så nå mener i hvert fall jeg at VGA-kabelen gir best bilde. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det er jo en skamm å bruke kompositt på plasma tv kjøp deg en komponent kabel så kobler du den til plasma tv'n. Men hvis ikke tv'n er en hdtv så hadde jeg brukt pc skjermen. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Godt jeg kunne være til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå