petskow Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg mener selv at beste pckjøp til rundt 14000 idag vil være Zepto Znote 6625WD med disse specsene; 15,4" WSXGA+ 1680x1050 barebone BT/Kortleser/Geforce 8600M GT Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz FSB800 4MB CACHE BOXED Dual Core Kingston 1 GB 800MHz PC6400 DDR2 SO-DIMM 1 GB på en brikke, Non-ECC CL5 Kingston 1 GB 800MHz PC6400 DDR2 SO-DIMM 1 GB på en brikke, Non-ECC CL5 1 stk. Hitachi 2,5" 100GB S-ATA 7200RPM Travelstar 7K100, 8MB cache Kommer på 13859,- Her får du en maskin med god ytelse, som samtidig er fremtidsrettet, med, nytt brikkesett som støtter "nye" c2d (med bedre ytelse), raskere minne (800mhz), dx10 skjermkort + den har et flott design! Min personlige mening... EDIT: Du kan jo legge til 600,- og få Intel Core 2 Duo T7500 2,2GHz FSB800 istedet. Jeg ville heller kjøpt zeptoen til da, 14 500, enn en Dell til 30000, ikke fordi jeg ikke liker Dell, men fordi du får så utrolig mye mer for pengene, pluss de nyeste komponentene! Det som er det positive med Dellen iforhold til Zeptoen, er skjermkortet som er en del kraftigere, men dette mener jeg ikke veier opp mot prisforskjellen samt, som nevnt, de nye komponentene i Zeptoen 8785170[/snapback] ikke dumt, tar det under betrakting Lenke til kommentar
roac Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) hva ville du valgt dersom du kunne brukt 25000 roac? 8785121[/snapback] Helt ærlig (med mitt bruk av PC-utstyr) kjøpt meg en server til 18k og bæbar til 7k. En bærbar med pris i den størrelsesorden (25k) ville jeg uansett ikke kjøpt, bl a med tanke på verditapet. Jeg jobber som IT-konsulent, og kjører databaseservere virtuelt på en bærbar til ca 7k, uten problemer. Den er ikke rå til gaming, men det går helt greit å spille WoW på den i hvert fall. For å gå mye over en slik PC i pris mener jeg man må se på behov, og ikke bare nice to have. Nice to have ender som regel i sløsing med penger. Dersom du skal hive mye penger ut av vinudet på bærbar vil jeg anbefale deg å ta en titt på MacBook Pro, som jeg mener er seriøst overpriset. Endret 4. juni 2007 av roac Lenke til kommentar
petskow Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 hva ville du valgt dersom du kunne brukt 25000 roac? 8785121[/snapback] Helt ærlig (med mitt bruk av PC-utstyr) kjøpt meg en server til 18k og bæbar til 7k. En bærbar med pris i den størrelsesorden (25k) ville jeg uansett ikke kjøpt, bl a med tanke på verditapet. Jeg jobber som IT-konsulent, og kjører databaseservere virtuelt på en bærbar til ca 7k, uten problemer. Den er ikke rå til gaming, men det går helt greit å spille WoW på den i hvert fall. For å gå mye over en slik PC i pris mener jeg man må se på behov, og ikke bare nice to have. Nice to have ender som regel i sløsing med penger. Dersom du skal hive mye penger ut av vinudet på bærbar vil jeg anbefale deg å ta en titt på MacBook Pro, som jeg mener er seriøst overpriset. 8785332[/snapback] mscbook har jeg sett på, og ikke F***!! hmmm, gi mg bra med tips da:D skal inrøme jeg er fan av hp Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hei, hvis du er opptatt av batterilevetid skal jeg love deg Macbook får du mye for penga, snakk om kanskje 9 timer på et batteri eller noe sånn. Virker mer og mer seriøse forslag her, kjøper du dell sin xps 1710 så velg med 1 gb minne. finn frem en minnevelger på komplett eller lignende og finn rammen til pcen din. kjøp 3 gb der og du har lett spart VEELDIG mye kroner. De kronene du sparer bruker du på en stor skjerm, eventuelt et god lydanlegg og ekstern mus sammen med ekstern tastatur og du glemmer snart at du har en bærbar Lenke til kommentar
petskow Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Hei, hvis du er opptatt av batterilevetid skal jeg love deg Macbook får du mye for penga, snakk om kanskje 9 timer på et batteri eller noe sånn. Virker mer og mer seriøse forslag her, kjøper du dell sin xps 1710 så velg med 1 gb minne. finn frem en minnevelger på komplett eller lignende og finn rammen til pcen din. kjøp 3 gb der og du har lett spart VEELDIG mye kroner. De kronene du sparer bruker du på en stor skjerm, eventuelt et god lydanlegg og ekstern mus sammen med ekstern tastatur og du glemmer snart at du har en bærbar 8785735[/snapback] Hvis jeg skulle glemme at jeg hadde en bærbar, hadde keg da kjøpt en stasjonær Dette er vanskelig, pokker at det skal være så vanskelig, eller jeg være så sinnsyk kresen og kravstor!! hadde jeg bare vært tøff nok!! Eneste jeg ønsker er 2048 ram 2 eller mer ghz bra grafikk kort.... Endret 5. juni 2007 av petskow Lenke til kommentar
Kanstad Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ta'n helt ut og kjøp en MacBook Pro 17". Kjør BootCamp med OSX og XP/Vista. Det koster, men det smaker... Lenke til kommentar
petskow Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Ta'n helt ut og kjøp en MacBook Pro 17". Kjør BootCamp med OSX og XP/Vista. Det koster, men det smaker... 8786948[/snapback] jeg stoler ikke på macbook altså Lenke til kommentar
Kanstad Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg bruker en vanlig svart MacBook (ikke pro). Jeg disponerer to bærbare Windows-PC'er også (en med XP og en med Vista), men jeg vil anslå at jeg bruker Mac'en over 80% av tida. Fordi den er så mye greiere i daglig bruk. Med det er klart, skal jeg spille MS Flight Simulator så fyrer jeg opp en av de to andre. Eller hvis jeg trenger kortleser. Hadde jeg vært nødt til å begrense meg til kun EN laptop ville jeg uten tvil ha valgt en Mac. Lenke til kommentar
petskow Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg bruker en vanlig svart MacBook (ikke pro). Jeg disponerer to bærbare Windows-PC'er også (en med XP og en med Vista), men jeg vil anslå at jeg bruker Mac'en over 80% av tida. Fordi den er så mye greiere i daglig bruk. Med det er klart, skal jeg spille MS Flight Simulator så fyrer jeg opp en av de to andre. Eller hvis jeg trenger kortleser. Hadde jeg vært nødt til å begrense meg til kun EN laptop ville jeg uten tvil ha valgt en Mac. 8787090[/snapback] Ser hva du mener, men jeg er jo glad i spille også, så jeg mp nok ha en vanlig jah Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Når du er så vidt opptatt av spilling, bør du først og fremst være opptatt av skjermkortet. Prosessoren er langt fra like viktig - da er rammen viktigere. Skal du ha det beste (=kraftigste) grafikkortet i bærbar pr. dato, må du gå for en XPS M1710. Selv om dette kortet ikke er DX10-kompatibelt, vil det gi deg mye glede i mange år. Alternativet pr. i dag er i og for seg ikke annet enn en stasjonær. Du kan velge GF 8600 som leveres med Zepto, IFL90 mv, men dette er ikke like kraftig som GF7950gtx. Eller du kan velge å vente til GF 8800-serien kommer til bærbare til høsten. Kjøp av XPS M2010 er bare tull slik du formulerer behovet ditt. Det første som blir utdatert på den er skjermkortet og da sitter du ikke på annet enn en utrolig dyr investering som verken tjener til nytte eller som verdi ved salg. Lenke til kommentar
petskow Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) hmmm, mulig.. jeg fikk et tips om at denne var bra?? maskin 1 eller? maskin 2 Jeg er så dårlig på prosessorer, så sant det ikke står ghz på de... hehe.. Endret 5. juni 2007 av petskow Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Er ikke bare GHz det står om... prøv å forstå det. En Core 2 Duo på 1,86GHz rompekjører en P4 på det dobbelte... Den maskinen du linka til er ikke optimal. Vil vel tro du får en Dell i9400 med 7900GS til en rimelig mengde mer. 7600 holder til spilling pr dags dato, men du har lyst på mer etter hvert... Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Er ikke bare GHz det står om... prøv å forstå det. En Core 2 Duo på 1,86GHz rompekjører en P4 på det dobbelte... Den maskinen du linka til er ikke optimal. Vil vel tro du får en Dell i9400 med 7900GS til en rimelig mengde mer. 7600 holder til spilling pr dags dato, men du har lyst på mer etter hvert... 8790181[/snapback] ..............Og Den ferrari maskinen er kraftig overpriset. kjøp noe av det vi har foreslått tidligere, ikke kom med de samme forslagene om og om igjen. Lenke til kommentar
petskow Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Er ikke bare GHz det står om... prøv å forstå det. En Core 2 Duo på 1,86GHz rompekjører en P4 på det dobbelte... Den maskinen du linka til er ikke optimal. Vil vel tro du får en Dell i9400 med 7900GS til en rimelig mengde mer. 7600 holder til spilling pr dags dato, men du har lyst på mer etter hvert... 8790181[/snapback] ..............Og Den ferrari maskinen er kraftig overpriset. kjøp noe av det vi har foreslått tidligere, ikke kom med de samme forslagene om og om igjen. 8790203[/snapback] hmm, hvorfor da sier de at den er bra da?? ÆÆ.. jeg ønsker ikke dell egentlig ... ønsker noen av de kjente merkene jeg... Lenke til kommentar
Dhack Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Dell er vel et av de "kjente" merkene da!? Du finner ikke bedre (eller i nærheten så bra) HP PC!!! Bare inse det! Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 ville bare si at Dell er et kjent merke. de var verdens største pc produsent til i år da HP overtok tronen Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvorfor linker du til PCer til 12000kr når du selv er ute etter det beste av det beste? Og til informasjon, det finnes mange, mange flere merker enn HP og Acer selv om det tydeligvis bare er de du har hørt om. Folk her har kommet med utallig mange forslag om hva som er bra, best og vel så det, men du klarer tydeligvis ikke å gi slipp på Acer og HP, så for guds skyld, enten får du nøye deg med den beste bærbaren man kan få i Norge fra Dell, eller så kan du kjøpe deg en HP/Acer maskin til 14000 og nøye deg med en rimelig grei pc! Det er ikke så vanskelig! PS. GHz har minimalt å si, ikke heng deg opp i det. Som en over meg sa, en Core 2 Duo prosessor på 1.86 GHz er ti ganger så bra som en Pentium 4 på 3.4 GHz. Takk! Lenke til kommentar
branick Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Kan ikke en moderator sette opp en VOTE for denne tråden så kan petskow selv se hvor mange stemmer de mest aktuelle forslagene har fått i løpet av en eller to dager? tror han vil like en grafisk fremstilling av forslagene når det blir telt opp.. Ellers.. du må lære deg å lese mellom linjene petskow Lenke til kommentar
petskow Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Kan ikke en moderator sette opp en VOTE for denne tråden så kan petskow selv se hvor mange stemmer de mest aktuelle forslagene har fått i løpet av en eller to dager? tror han vil like en grafisk fremstilling av forslagene når det blir telt opp.. Ellers.. du må lære deg å lese mellom linjene petskow 8790675[/snapback] jeg kan da opfordre alle til å gå innpå VOTE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå