Gå til innhold

Hvilken Beste Bærbare?

Anbefalte innlegg

Hvilket skjermkort fikk du i den? etter det jeg ser kan den bare konfigureres med x1800? :S Du vet at 7950GTX er MYE bedre? Du får en mye bedre M1720 nesten 15 lakser billigere?

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7600G (2,33 GHz, 4 MB L2-buffer, 667 MHz systembuss) [inkludert i prisen]

4GB 667MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2x 2G) [inkludert i prisen]

200 GB (7200 rpm) SATA-harddisker, Raid 0, striping (2 x 100 GB) med DataBurst™-buffer [inkludert i prisen]

36,785.00 ,-

Lenke til kommentar

Skjermkortet i den PCen er jo like godt som det som er i IFL90 da :p og det er en PC til 10-13 Lakser :p Ville serriøst avbestilt å godt for M1720 som alle her har anbefalt lenge.... Da får du en ytelsesmessig bedre PC til en billigere Penge :p Men du må for all del velge selv

her er en link

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7600G (2,33 GHz, 4 MB L2-buffer, 667 MHz systembuss) [inkludert i prisen]

200 GB (7200 rpm) SATA-harddisker, Raid 0, striping (2 x 100 GB) med DataBurst™-buffer [inkludert i prisen]

36,785.00 ,-

8784715[/snapback]

En revolusjon innen mobil hjemmeunderholdning

Like kraftig som en stasjonær PC, like mobil som en bærbar PC og har underholdningsfunksjoner du ville forventet av et hi-fi-lydsystem.

jeg har ikke bekreftet den enda

Lenke til kommentar

M2010 er en spesialpc som er ekstremt overpriset. Den er en mellomting mellom stasjonær og bærbar pc. Den er ikke like mobil som en bærbar pc. Den veier MYE og er for stor for alle sekker.

Hvis du vil ha en dell XPS-bærbar, så gå inn her.

Og trykk på "konfigurer med Vista" for M1710-pcen. Legg til det beste skjermkortet, beste harddisken, 2048 MB minne og du har en pc som er mye raskere enn den du valgte + at den er bærbar og mye billigere.

Endret av Darx
Lenke til kommentar

så det nå, takk

da bli det:

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7600 (2,33 GHz, 4 MB L2-buffer, 667 MHz systembuss) [inkludert i prisen]

512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX grafikkort [inkludert i prisen]

160 GB (7200 rpm) SATA-harddisk [inkludert i prisen]

31,965.00 ,-

Endret av petskow
Lenke til kommentar

mye bedre valg. Det er den raskeste bærbare du kan kjøpe i Norge. (den er ganske stor, men)

Ser du valgte den dyreste prosessoren, hvis du har råd til det, ok, men du taper ikke mye ytelse på å gå ned til 2,16GHz, men sparer mye penger

Lenke til kommentar
mye bedre valg. Det er den raskeste bærbare du kan kjøpe i Norge. (den er ganske stor, men)

Ser du valgte den dyreste prosessoren, hvis du har råd til det, ok, men du taper ikke mye ytelse på å gå ned til 2,16GHz, men sparer mye penger

8784892[/snapback]

jeg vet, men jeg liker det BIG!! .. så da ble det med den...

Hvis noen klarer: finn en hp som er så og si like bra, så skal jeg avente 1 dag før jeg kjøper den... oppfordring til forum

Lenke til kommentar
så det nå, takk

da bli det:

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7600 (2,33 GHz, 4 MB L2-buffer, 667 MHz systembuss) [inkludert i prisen]

512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX grafikkort [inkludert i prisen]

160 GB (7200 rpm) SATA-harddisk [inkludert i prisen]

31,965.00 ,-

8784866[/snapback]

Velg T7200, mye billigere, men fordeom, ikke så mye dårligere! (Du får helt vanvittig mye mer for pengene) Jeg tror ikke du vil merke forskjell, med mindre du bruker svært krevende programmer. Det og kjøpe 4 Gb minne fra DELL, er svindel, men det er ditt valg... Ville personlig heller valgt det minste som er mulig, og heller kjøpe minnet fra en internettsjappe, f.eks netshop.no, da vil du spare masse penger. (Vips så har du 7-9K til en fet skjerm, på f.eks 22"-24" og et bra musikkannlegg til data, vil isåfall annbefale Creative Gigaworks! :thumbup:

Hvis størrelse ikke teller, kjøp heller en stasjonær til 15-20 lapper, som yter MYE bedre enn en bærbar til 40 000, så kan du heller kjøpe en bærbar med f.eks ATI x1600 512MB/GF 7600 512MB, til rundt 10-12000, som vil fungere greit til spill... Da har du en heftig stasjonær til hjemmebruk og en bærbar til buss/ferie/jobb/skole osv.

EDIT: Ville isåfall kjøpt en Dell I9400, med;

Intel C2D T7200

GF 7900GS

2048 MB minne (667mhz)

9 cellers batteri

Bler på rundt 12K sist jeg sjekket... (Konge ytelse til en grei pris)

Endret av Sindra
Lenke til kommentar

Bra du har tatt til fornuften petskow ;) Ville vurdert de fornuftige forslagene fra folkene her inne angående oppsettet... Ihvertfall RAM... 4 GB fra Dell = 6k.... 4GB ram fra netshop er vel 1,5 K ;) og den prosessoren er vel litt for dyr til å være så lite bedre ;) lykke til med ny PC:D

Lenke til kommentar
Beste allround er Dell XPS 1710 enten man liker Dell eller ikke.

Men den er stoooor og ikke særlig kul å drasse rundt på.

8777065[/snapback]

En diger PC kan bare ikke være den beste allround. En bærbar skal være, vel... nettopp bærbar. Noe man tar med seg. Noe man kan bruke uten strøm. Et "halvt tonn" vil aldri bli allround da. De fleste jeg har snakket med setter en øvre vektgrense på et sted mellom 2,5 og 3 kilo, og dette beistet ligger med strømforsyning på ca 5 kilo.

Videre viser bilder av PCen ganske klart at dette er en typisk fjortis/nerde-pc, med neonlys og annen drit som i mine øyne overhodet ikke har noe på en PC å gjøre.

Hvis jeg skulle komme med et hint i retning av en allround bærbar ville jeg snarere trekke fram noe i retning av en 5104LMi. Med TL56 prosessor, 2GB minne, 160GB disk til 8000 er meget akseptabelt.

Lenke til kommentar

Jeg mener selv at beste pckjøp til rundt 14000 idag vil være Zepto Znote 6625WD med disse specsene;

15,4" WSXGA+ 1680x1050 barebone BT/Kortleser/Geforce 8600M GT

Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz FSB800 4MB CACHE BOXED Dual Core

Kingston 1 GB 800MHz PC6400 DDR2 SO-DIMM 1 GB på en brikke, Non-ECC CL5

Kingston 1 GB 800MHz PC6400 DDR2 SO-DIMM 1 GB på en brikke, Non-ECC CL5

1 stk. Hitachi 2,5" 100GB S-ATA 7200RPM Travelstar 7K100, 8MB cache

Kommer på 13859,-

Her får du en maskin med god ytelse, som samtidig er fremtidsrettet, med, nytt brikkesett som støtter "nye" c2d (med bedre ytelse), raskere minne (800mhz), dx10 skjermkort + den har et flott design! Min personlige mening... :thumbup:

EDIT: Du kan jo legge til 600,- og få Intel Core 2 Duo T7500 2,2GHz FSB800 istedet. Jeg ville heller kjøpt zeptoen til da, 14 500, enn en Dell til 30000, ikke fordi jeg ikke liker Dell, men fordi du får så utrolig mye mer for pengene, pluss de nyeste komponentene! Det som er det positive med Dellen iforhold til Zeptoen, er skjermkortet som er en del kraftigere, men dette mener jeg ikke veier opp mot prisforskjellen samt, som nevnt, de nye komponentene i Zeptoen

Endret av Sindra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...