Gå til innhold

Hvilken Beste Bærbare?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en bærbar pc, men igjen så står jeg fast med hvilken pc jeg skal kjøpe.... Jeg har funnet mange, men er usikker om jeg vil gjøre et bom kjøp.

Kritterier:

1. 2048 RAM

2. 2GHZ prosessor eller mer

3. Passe stor harddisk (160 GB eller mer)

4. Pris ikke så nøye

Mange av pc jeg har sett har disse kritteriene, men er da ACER, HP, Dell, etc etc etc?? sp.målene bare kommer og kommer, og kjøpet bare utsettes!! Nå er jeg lei av det, og spør da dere her!! Hvilken pc burde jeg satse på??

Mange sier ACER andre sier HP, så det står vel mellom disse..

Jeg bruker ganske heavy programmer så pc må tåle litt annet enn oppstart av windows.

Spill: ganske viktig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første ikke heng deg så altformasse opp i Ghz, har ikke så mye å si.

Men over til Pc, du kan se på Zepto Znote 6625WD, denne har next-gen skjermkort og prossesor. Denne er blant de beste 15,4".

Vis du skal ha 17" så kan du se på Dell XPS m1710 og konfigurer den med 7950GTX, dette er det beste skjermkortet du får på en bærbar.

Begge disse maskinene kan konfigurers slik at du får den akkurat slik du vil ha den.

Lenke til kommentar
For det første ikke heng deg så altformasse opp i Ghz, har ikke så mye å si.

Men over til Pc, du kan se på Zepto Znote 6625WD, denne har next-gen skjermkort og prossesor. Denne er blant de beste 15,4".

Vis du skal ha 17" så kan du se på Dell XPS m1710 og konfigurer den med 7950GTX, dette er det beste skjermkortet du får på en bærbar.

Begge disse maskinene kan konfigurers slik at du får den akkurat slik du vil ha den.

8776337[/snapback]

Vel.. det hjalp meg ikke mye egentlig.. men uansett takk... GBZ, jo jeg mp ha en sterk prosessor for spill vettu

Lenke til kommentar
Greit nok det, men det er utrolig liten forskjell på om du velger 1.66Ghz eller 2Ghz. Har selv testet dette og tok blant annet en Superpi test. På 32M så var det 3sek forskjell mellom de.

8776363[/snapback]

Det kan jeg nok tenke meg, men jeg kjører hardt siden penger ikke har så mye med saken å gjøre

Lenke til kommentar
Greit, men skal du ha 15.4" eller 17"?

8776382[/snapback]

Det kunne jeg kanskje ha sagt, men jeg kjører hardt... Size does matter!! moahahah... neida.. men egentlig ekke det så nøye... sp.målet var mest, Hvilket merke bør jeg sats på

Lenke til kommentar
Siden verken penger eller størrelse har noe å si så går du for Dell XPS m1710 og konfigurerer den så dyrt du klarer. Dette er den beste spillbærbare du får tak i i Norge.

8776405[/snapback]

Hvis jeg ønsker å kjøpe et ferdig produkt?? HP? ACER

Lenke til kommentar

IBM Thinkpad T60/61 :)

Veldig godt tastatur, null plastikkfølse, forsterket i titan og magnesium også blir den praktisk talt ikke slitt. Selv om du bruker den 6-10 timer om dagen, så er det fortsatt ikke slerk her og der. Min T-serie er nå 1.5år gammel, og den ser fortsatt helt ny ut. Eneste man kan se, er at tastene begynner å bli litt blankere. Dette er veldig bra, for jeg drasser med meg pc´n overalt, og den blir dratt opp og ned av pc-vesken 7-8 ganger hver eneste dag.

IBM sin T-serie stiller i særklasse.

Lenke til kommentar
IBM Thinkpad T60/61 :)

Veldig godt tastatur, null plastikkfølse, forsterket i titan og magnesium også blir den praktisk talt ikke slitt. Selv om du bruker den 6-10 timer om dagen, så er det fortsatt ikke slerk her og der. Min T-serie er nå 1.5år gammel, og den ser fortsatt helt ny ut. Eneste man kan se, er at tastene begynner å bli litt blankere. Dette er veldig bra, for jeg drasser med meg pc´n overalt, og den blir dratt opp og ned av pc-vesken 7-8 ganger hver eneste dag.

8776499[/snapback]

gjertelig.., dårlig på kvalifikasjoner på den eller :hmm:

Lenke til kommentar
Siden verken penger eller størrelse har noe å si så går du for Dell XPS m1710 og konfigurerer den så dyrt du klarer. Dette er den beste spillbærbare du får tak i i Norge.

8776405[/snapback]

8776411[/snapback]

Du sier at spill er ganske viktig, da må du nesten gå for Dell XPS. Denne maskinen er overlegen alle andre maskiner når det gjelder grafikk kort.

Lenke til kommentar

8776405[/snapback]

8776411[/snapback]

Du sier at spill er ganske viktig, da må du nesten gå for Dell XPS. Denne maskinen er overlegen alle andre maskiner når det gjelder grafikk kort.

8776576[/snapback]

j det var viktig, men ikke viktigst

Lenke til kommentar
bare la meg vite, for det jeg har skrevet over.. er da HP, Acer, eller hvem

8776693[/snapback]

Herregud, er det så vanskelig å forstå? Helt ærlig, du gir meg god grunn til ikke å være mer på dette forumet. Det er DØNN umulig å fortelle hvilket merke du skal gå for hvis du ikke GIDDER å fortelle hva som er viktigst for deg. Du får hin når du sier spill er viktig, men tar søren ikke poenget. Hvis du vil ha hjelp så får du se til å være litt behjelpelig med informasjon selv, det er faktisk du som har problemer med å skaffe deg den PCen du vil ha, så for oss er det revende likegyldig om du blir fornøyd eller ikke, men det burde ikke være slik for deg.

Når det er sagt er jeg fornøyd med både HP, Acer og IBM, men vil ikke ta i en Dell før jeg er absolutt nødt. De kan sikkert ha noen gode modeller også, men de har ikke jeg brukt i hvert fall. Men som sagt, å komme med råd til kjøp til noen som ikke vil si hva de skal bruke PCen til, det er umulig.

Lenke til kommentar
bare la meg vite, for det jeg har skrevet over.. er da HP, Acer, eller hvem

8776693[/snapback]

Herregud, er det så vanskelig å forstå? Helt ærlig, du gir meg god grunn til ikke å være mer på dette forumet. Det er DØNN umulig å fortelle hvilket merke du skal gå for hvis du ikke GIDDER å fortelle hva som er viktigst for deg. Du får hin når du sier spill er viktig, men tar søren ikke poenget. Hvis du vil ha hjelp så får du se til å være litt behjelpelig med informasjon selv, det er faktisk du som har problemer med å skaffe deg den PCen du vil ha, så for oss er det revende likegyldig om du blir fornøyd eller ikke, men det burde ikke være slik for deg.

Når det er sagt er jeg fornøyd med både HP, Acer og IBM, men vil ikke ta i en Dell før jeg er absolutt nødt. De kan sikkert ha noen gode modeller også, men de har ikke jeg brukt i hvert fall. Men som sagt, å komme med råd til kjøp til noen som ikke vil si hva de skal bruke PCen til, det er umulig.

8776777[/snapback]

Endelig et svar jeg kan leve med!! Jeg vil bare vite hva som er best av HP, eller ACER, og de andre merkene, ut ifra det jeg har skrevet.... har ikke nevnt noe spess om dell

Lenke til kommentar

Best av ACER og HP ???

Tja, de består av de nøyaktig samme delene, bare plasten som omslutter dem som har forskjellig design.

En ACER med C2D 7200, 2GB RAM og X1600 er sånn noenlunde 99% lik som en HP med samme specs.

IBM ligger en klasse over, men de har ikke mange modeller som har kraftig nok skjermkort for spilling. Mener å huske det er P-modellene som har kraftig grafikk. F.eks T41p osv.

Lenke til kommentar

Haha jeg lurer på om mannen kan norsk. Han andre her forklarer deg at det er umulig å si hvilket merke som er best når du ikke forklarer hva du skal bruke den til. Du svarer så at det endelig er en post du kan bruke, og spør igjen det samme dumme spørsmålet "Hva er best av HP og Acer".

Fantastisk.

Lenke til kommentar

8776499[/snapback]

Og hele serien er komplett ubrukelig til spill (ATI-kort er notorisk søppel[1], høytalere på maskinen er elendige, ikke DVI-ut). T-serien er et fantastisk kontor/utviklerredskap, men er ytterst uegnet som spillmaskin.

[1] Til T-serien sitt forsvar, kommer T61 med nVidia (endelig), men det endrer ikke på resten.

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...