Gå til innhold

beyerdynamic dt 770

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
litt offtopic her, men åssen kan man se forskjell på 32 ohm, 80 ohm og 250 ohm ??

8878272[/snapback]

På 80 og 250 står impedansen på enden av hodebøylen, 32 Ohm's varianten har ingen merking i det hele tatt.

32 Ohm's modellen er ikke en del av det ordinære sortimentet men blir spesialprodusert for det norske markedet, derfor ingen merking..

Mvh Ketil Morstøl.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei.

Vurderer å bestille DT 770, men vet ikke hvilken jeg skal gå for.

Skal bruke det til å spille og høre på musikk via PC.

Etter å ha tabbet meg ut på Razer AC-1 og HP1 'gamer'-headset, ønsker jeg ikke å gå på en slik blemme igjen........  :hmm:  :hrm:

Takk for svar :)

8874665[/snapback]

haha..samme tabbe som meg det med razer sitt lydkort og headphones. Aldri mer Razer på meg, var penger ut vinduet det. :no:

Jeg fikk mine DT 770 Pro i dag (80 ohm utgaven). Elsker bassen og lydkvaliteten i disse! :dribble:

Eneste er at jeg kunne tenkt meg litt høyere lyd, har volume på max nå som gir et akkseptabelt lydnivå. Men enkelte ganger har man lyst til å guffe på litt ekstra. Bruker for tiden mitt integrerte lydkort. Kanskje jeg får høyere lyd når jeg mottar mitt nye lydkort ,eller kanskje jeg trenger en hodetelefons forsterker?

Noen som har anbefaling til en rimelig hodetelefonforsterker til disse?

Endret av BubbaHubba
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

finnes mange billige forsterlere ,men kanskje like greit i en å kjøpe en skikkelig med en gang? forhør deg på head-fi.org :) beste stedet for slikt. hvor mye ga du alt i alt for dt770?

Lenke til kommentar
finnes mange billige forsterlere ,men kanskje like greit i en å kjøpe en skikkelig med en gang? forhør deg på head-fi.org :) beste stedet for slikt. hvor mye ga du alt i alt for dt770?

8965898[/snapback]

takker for svar :)

Gav vel rundt 1800,- for dem på hpx.no

Kikket gjennom noen litt eldre tråder, og bestillte meg følgende hodetelefonforsterker: http://hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=10247

Endret av BubbaHubba
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du skal bruke DT770'en uten forsterker, er det like greit å gå for 32 ohm utgaven.

Det er knapt noen forskjell mellom den og 80 ohm'ern når de brukes med en god forsterker, og 32 ohm'ern låter bedre uten forsterker.

Merk at begge låter enda litt bedre med en god forsterker. :-)

Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt meg 80-ohms utgaven. Primæroppgavene skal være film(via forsterker), pc-bruk samt mp3-spiller. Det jeg da lurer på er følgende: Er det en enkel(les: billig) måte å få litt mer ytelse ut av disse hodetelefonene sammen med en bærbar pc(Lydkort: Realtek ALC268 med 2 kanals HD Audio støtte, type integrert på ny pc jeg ikke har mottatt enda)? Kan denne, evt. dette være av noe som helst nytte for å bedre lyden? Prisen bør begrense seg til under 1000-lappen. Har desverre litt begrensede midler for øyeblikket, så en ordentlig hodetelefonforsterker er uaktuelt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg valgte å gå for 32 Ohm-varianten av DT-770 Pro, siden primæroppgaven til hodetelefonen vil være tilkobling til mp3/ogg-spiller og lydkort. Jeg er ingen audiofil, men verdsetter god lyd. Mistet jeg mye av potensialet til DT-770 ved å gå for 32 Ohm, eller ville jeg ikke merket noe forskjell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...