Gå til innhold

Oppheng av harddisker

Anbefalte innlegg

Jeg har et standard kjedelig kabinett av typen Aopen HQ45, der er det bare plass til to hardisker opprinnlig. Så jeg tok ut ramma til FDD og HDD, og lagde en ny en i 5.25 format som går som en forlengelse fra de originale 5.25 og ned til bunnen. Så tok jeg mine fire harddisker og hang de opp hver av de i gummi (2 O-ringer pr disk) Dette gikk meget bra i et par måneder, og HDDene ble så og si lydløse. Så kom mitt første HDD kræsj, det viste seg å være en fysisk kræsj, O-ringen hadde morknet, og til slutt røket tvers av, og HDDen braste i bunnen av kabinettet. Nå har jeg hengt de opp i en nylonsnor, noe som ikke demper så mye, men det ser iallefall ikke ut til å ryke. Er det noen andre som har erfaringer med dette / tips til hva jeg kan bruke som holder i lengden.

-Per Olav-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, det går jo an å sikre det o-ring systemet litt da. Med ei tynn plate et par millimeter under feks. Selv har jeg to harddisker hengende i et modda maxitower, og o-ringene der oppfører seg eksemplarisk. Har gått bra i ett år nå :roll:

Mulig at det er kvalitetsforskjell på o-ringene..? Siden dine morkna, tenkte jeg. Uansett; jeg har gjort omtrent som her: http://www.overklokking.no/annet/stilledrev/index.html og det funker veldig bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...