mads89 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Han ga deg fingeren pga han var idiot for at han ikke rakk å kjøre forbi ? Altså jeg hadde kjørt og tatt igjen vedkommende og gitt han jævlig juling. Jeg var like før jeg gjorde det da en fyr kjørte forbi meg i en TUNNEL av alle ting. Jeg ga på i over 150km/t etter han, jeg har aldri vært så sur i hele mitt liv før. Men han fortsatte å kjøre som en gal så jeg ga meg tilslutt. 8835110[/snapback] Jepp det gjorde han!... jeg skjønner ikke hvorfor folk tørr? Lenke til kommentar
mads89 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 det var en kar som hadde kjørt bak et gammalt ektepar som hadde kjørt helt jævlig.. han hadde bare kjørt foran dem, stoppa dem, røska opp døra og dratt ut nøkkelen og pælma den langt bort på et jorde de hadde slutta å kjøre etter den dagen:P 8836280[/snapback] hehe den var litt bra! tenke gamlingen var forbanna da ja:P Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Jeg tenker den normale reaksjonen i en slik situasjon vil være en av følgende: 1. Å ta tak i den nevnte nøklekasteren og benytte negative sanksjoner av voldsom type. 2. Anmelde saken på nærmeste lensmannskontor, dersom det ikke avtales erstatning for nøkkelen på stedet og eventuell borttauing. 3. Sitte rolig og forbløffet. Nevnte 'gamlinger' var altså i gruppe 3. Endret 11. juni 2007 av Simon Aldra Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg blir forbannet på de som ennå ikke har lært seg å legge seg i rett felt i rundkjøringer. Alt for mange ganger har jeg nesten blitt påkjørt av folk som legger seg til venstre og kjører rett frem. Et par ganger faktisk det motsatte, at noen legger seg i høyre felt (!) og kjører mot venstre når jeg allerede ligger i venstre. :S Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 det var en kar som hadde kjørt bak et gammalt ektepar som hadde kjørt helt jævlig.. han hadde bare kjørt foran dem Bare? Vedkommende hadde altså kjørt helt jævlig pluss litt til? Og så skrøt han av det etterpå? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Bare? Vedkommende hadde altså kjørt helt jævlig pluss litt til? Og så skrøt han av det etterpå? 8837707[/snapback] Gamle folk kjører ofte jævlig, men sjelden jævlig fort. Heller det motsatte. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Bare? Vedkommende hadde altså kjørt helt jævlig pluss litt til? Og så skrøt han av det etterpå? 8837707[/snapback] Gamle folk kjører ofte jævlig, men sjelden jævlig fort. Heller det motsatte. 8837958[/snapback] her er kronjuvelen av et eksempel på hvordan gamle folk og manull giring stort sett My Webpage Endret 11. juni 2007 av Fanboy Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Linken funket ikke hos meg iallefall. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Var utfor en idiot i dag som nektet legge seg inn i høyre felt (4-felts vei), selv om det var god plass og muligheter, og ingen kø foran ham. Prøvde blinke og gi tegn til at han skulle legge seg inn men han gav bare faen. han kjørte liksom akkurat på speedometeret 80 som er grensen der (men alle vet at det er en uskreven regel at man kan kjøre litt raskere i venstre felt på eget ansvar, og at en da legger seg inn og slipper forbi). Plutselig havnet det noe seigt på frontruta mi, og jeg så en arm (på en mann) henge ut vinduet på bilen foran meg. Aner ikke om det var spytt, snørr eller om det hadde noen sammenheng med bilen foran, men jeg begynner å lure. Han lå demonstrativt i venstre felt og blokkerte helt fra Lilleaker til Ullevål (der svingte jeg av). Er det galt av meg i en slik situasjon å tute på og/eller la fjernlyset være konstant på (siden blinking ikke virket)? Eller bare lagt meg helt helt klin oppi rompa pån? Eller er det kanskje best og kjøre forbi i feltet på høyre side? Bryter vel uansett en eller annen trafikkregel eller to uansett hva en tar seg til Hva ville dere gjort? Endret 11. juni 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Hva ville dere gjort?8838829[/snapback] Ringt og meldt ham til politiet. Venstrefeltet er i utgangspunktet forbeholdt de som skal passere noen i høyrefeltet.edit: Tuting er absolutt på sin plass. Endret 11. juni 2007 av NgZ Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Du bør for all del ikke legge deg tett opptil andre fordi du er irritert. Skulle han finne på å bremse (av ulike årsaker, også for hekkan) er det du som er ansvarlig dersom du kjører i han. Hadde jeg oppfattet kjøringen hans som bevisst provosering, hadde jeg lagt meg i høyre felt, kjørt opp ved siden, vist fingern og gassa i vei videre. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Er jo de som legger seg i venstre felt 5+ km før de skal kjøre av i et venstreliggende avkjøringsfelt selv om det er evige muligheter for å bytte felt senere. Skjønner det godt i rushen, men ikke når det ellers ikke finnes trafikk. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Er jo de som legger seg i venstre felt 5+ km før de skal kjøre av i et venstreliggende avkjøringsfelt selv om det er evige muligheter for å bytte felt senere. Skjønner det godt i rushen, men ikke når det ellers ikke finnes trafikk. 8839292[/snapback] Det finnes ingen venstreliggende avkjøringsfelt denne veistrektningen, da begge kjøreretninger er separert. Er vel ikke så vanlig på 4-felts vei uansett? Man kan kun svinge av til høyre. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Det sa jeg ikke noe om. Ut fra Bodø har vi vekselvis 4-felt og 3-felt hvor det er kryss hver 2-3km. Der er det avkjøringsfelt på venstre side i omtrendt alle kryss. Dette er da en strekning på ca. 10km. Er de som legger seg ut i venstre felt i flere kryss før de kommer til det krysset hvor de faktisk skal legge seg over i 3.felt fra høyre for å svinge. Ikke bare er det biler som gjør det, men også andre kjøretøyer som går vesentlig saktere (bl.a har jeg sett gravemaskiner som har ligget ganske lenge i venstre felt før avkjøring). Endret 12. juni 2007 av jonepet Lenke til kommentar
diss Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg var like før jeg gjorde det da en fyr kjørte forbi meg i en TUNNEL av alle ting. Jeg ga på i over 150km/t etter han, jeg har aldri vært så sur i hele mitt liv før. Men han fortsatte å kjøre som en gal så jeg ga meg tilslutt. 8835110[/snapback] Jepp det gjorde han!... jeg skjønner ikke hvorfor folk tørr? 8836375[/snapback] Hva er problemet med å foreta en forbikjøring i tunnel? På vestlandet er ofte de langstrekkene som tillater forbikjøring nettopp i tunnel. Jeg kjører forbi i tunnel hele tiden. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er faktisk ofte det er beste plassene er disse tunellene , om noen har kjørt nordover på lavik-oppedal ferga, den tunnellen kan man ligge i venstre fil hele vegen uten sikt problem. værre både før og etter tunellen. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Har alltid ønska meg et LED-skilt i bakruta: ...som kunne vist søte små beskjeder som f.eks "Hold avstand, rævskalle!" alt etter situasjonen Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hvorfor er det ingen som har bemerket trafikkens farligste og mest irriterende sjåførl enda?? Gjett hvilket vesen jeg mener Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Kvinnfolk ..? 9014357[/snapback] Gi gutten en premie! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå