Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dumme nordmenn i trafikken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man ligger bak enten en "bremser" eller en "snegle" blir man fort en "bakfangerslikker" selv :tease: .

Men det finnes en flere typer billist som er meget irriterende, spesielt når det er en del kø. En av dem er "Avstandsgnomene" - de liker å ha svært god avstand til bilen foran, og er på en måte en slags anti-stereotype til bakfangerslikkerne. De skal uansett hastighet og trafikktetthet alltig ha 5-6 sekunder avstand til bilen foran, og forlenger da køene unødig (og slipper lettere frem køsnikere). Det er gjerne gamlinger eller kvinnfolk som kjører slik.

Kan også nevne Filvingleren, han møter vi ofte på når det er 2 felt eller mer i hver retning. Han vrenger frem og tilbake mellom feltene, uten å blinke selvsagt, for å komme seg fortest mulig frem og driter i om det skaper mange farlige situasjoner. Kjører gjerne Mercedes eller Audi og er kledd i dress eller Lacosteskjorte.

Også har vi disse som ikke har lært at man skal ligge midt i kjørefeltet sitt, såkalte "Line huggers (fant ikke noe bra norsk ord på det). De ligger som regel klint opp til enten midtstripen eller i noen tilfeller kantstreken. Ulempen med disse er gjerne at man ikke helt vet om de faktisk har planer om å bytte felt eller svinge av veien og om en da skal ta hensyn til det eller kjøre forbi. Er også et tegn på at man ikke har allverdens kjøreerfaring.

Men, vi kommer kanskje ikke unna Oslos værste terrorister i trafikken: Syklistene. Disse hybridene mellom bil og gående, som når det passer dem transformerer seg fra kjøretøy til fotgjenger alt etter hva som passer seg. Det være seg på fotgjengerfelt, hvor de nå ikke en gang gidder trille syklen over men bare sykler over og forventer at du stopper. Eller på rødt lys, som de bare gir faen i og sykler rett på, for så å forvente at kryssende trafikk som kjører på grønt skal stoppe. Og hvis det er for mye trafikk, vel, da er det jo bare å vippe opp på fortauet og sykle der i steden. Men de forventer også å ha full forkjørsrett som biler har i alle kryss og rundkjøringer, eller når de vingler langt uti veibanen. Jeg mener at det budre bli obligatorisk trafikkundervisning for syklister snart!!

Lenke til kommentar
Jeg mener at det budre bli obligatorisk trafikkundervisning for syklister snart!!

Og dessuten obligatorisk trafikkundervisning for bilister (som ofte tror at syklister som ferdes i veibanen ikke har lov til det, eller de tror at parkering er fullt tillatt på fortau og gang- og sykkelveger). Men dette med sylister kontra bilister skal jeg la ligge, for den diskusjonen har vi hatt utallige ganger tidligere. Men det forundrer meg altså at det tydeligvis er ytterst få bilister som faktisk kan trafikkreglene.

Lenke til kommentar
Jeg mener at det budre bli obligatorisk trafikkundervisning for syklister snart!!

Og dessuten obligatorisk trafikkundervisning for bilister (som ofte tror at syklister som ferdes i veibanen ikke har lov til det, eller de tror at parkering er fullt tillatt på fortau og gang- og sykkelveger). Men dette med sylister kontra bilister skal jeg la ligge, for den diskusjonen har vi hatt utallige ganger tidligere. Men det forundrer meg altså at det tydeligvis er ytterst få bilister som faktisk kan trafikkreglene.

8780234[/snapback]

Greit nok at syklistene ofte har reglene på sin side, men vi snakker tross alt også om bruk av normalt vett.

Jeg mener, hvor jævla tett skal du være som syklist når du har et svært, ledig og nyasfaltert fortau ved siden av veibanen, men fremdeles på død og liv MÅ ligge ute i veien for å skape kø? :roll:

Er fortauet overbefolket, eller fullt av stein/grus og eller annen dritt, er saken en helt annen, men dette er aldeles ikke alltid tilfellet.

Lenke til kommentar

8780234[/snapback]

det som er ille er syklister som sykler på veien som tegningen min her viser

post-111084-1180968125_thumb.jpg

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
Hmm, en normal bil er omtrent 170 cm bred. 170 cm delt på 5 syklister blir 35 cm per syklist. Da må de enten være ekstremt smale over skuldrene, eller så er den illustrerte situasjonen en ren oppdiktet fantasi.

8780496[/snapback]

Veibanen er breiere enn en bil...

Lenke til kommentar
Hmm, en normal bil er omtrent 170 cm bred. 170 cm delt på 5 syklister blir 35 cm per syklist. Da må de enten være ekstremt smale over skuldrene, eller så er den illustrerte situasjonen en ren oppdiktet fantasi.

8780496[/snapback]

Veibanen er breiere enn en bil...

8780567[/snapback]

det også , men det jeg vil frem til er at det er irriterende når sykistene ligger ved siden av hverandre og det er umulig og kjøre forbi d.v.s veldig svingete veier og tett trafikk.

hadde vært artig og snike seg inn på en sånn rekke med syklister også plutslig legge seg på hornet.

Endret av fanboy
Lenke til kommentar

Et felt må være minst 2,5 meter bredt for at veien skal få ei midtstripe. Selv da er det kun 50 cm per syklist, og de fleste syklister trenger slingringsmonn i tillegg. Derfor tror jeg ikke noe på myten om 5 syklister i bredden. Jeg tror derfor at dette fenomenet er et rent eventyr funnet opp av fulle bilister på fest.

Lenke til kommentar
Et felt må være minst 2,5 meter bredt for at veien skal få ei midtstripe. Selv da er det kun 50 cm per syklist, og de fleste syklister trenger slingringsmonn i tillegg. Derfor tror jeg ikke noe på myten om 5 syklister i bredden. Jeg tror derfor at dette fenomenet er et rent eventyr funnet opp av fulle bilister på fest.

8780618[/snapback]

Jeg må bare spørre: Hva faen er du maser sånn for? :roll:

Bildet postet ovenfor er helt klart bare en illustrasjon! Hvor vidt det ligge 3 syklister i bredden, eller 250, spiller faen meg ingen rolle. Poenget er at når syklistene ikke sykler på rekke, men nettopp i bredden, er det vanskelig å komme seg forbi. ;)

Lenke til kommentar

8780618[/snapback]

fornøyd nå! ?

post-111084-1180969883_thumb.jpg

Endret av fanboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...