Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dumme nordmenn i trafikken

Anbefalte innlegg

ok her skal vi nevne noen av de mest irriterende typer personer i trafikken.

Bremserne: Dette er folk som hviler foten på bremsepedalen og som bremser for den minste ting istedet for og slippe opp gassen.

Sneglene: Dette er folk som bestandig skal ligge minst 10km under fartsgrensa

(selvsagt skal man jo ta det rolig hvis det er glatt som faen ute) og jo høyere fartsgrensa er jo lenger under den skal de ligge.

Bakfanger slikkerene: Dette er folk som alltid skal ligge helt opp i rompa på bilen din. En jeg kjenner tjente penger på en bil ved og bråbremse så han fikk en av defolka i ræva på bilen han skulle kaste så istedet for og få bare vrakpant ble det 10000 i skader + vrakpant.

dere vet sikkert om flere kom med deres forslag og meninger om irriterende typer i trafikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De tinga der har jeg selv oppdaget, imens jeg øvelseskjører :dribble:

Når jeg kjører forbi en skole ( F.eks: Rud Skole i rælingen) så er jo fartsgrensa 40, da er det som regel biler helt opp i den deilige rompa på audi'n. Ja, jeg skjønner at de liker den sexye rompa, men nok er nok liksom :roll:

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

folk som venter til bilen foran har begynt å bevege seg før dem selv begynner å bevege seg når det blir grønt lys

Dette er irriternde, gjør at alt går så tregt når det blir grønt lys, hvorfor i helvette starter ikke alle å kjøre samtidig? Da blir det jo mye mer flyt.. selv begynner jeg alltid å kjøre når lyset blir grønt.. Det er noen få som gjør dette.. desverre er det alt for få som klarer å være oppgående på dette punktet.

Lenke til kommentar
3) Folk som ikke blinker i rundkjøringer

8777970[/snapback]

Det er hakket enda værre hvis de legger seg feil i rundkjøringa syntes jeg.

Jeg glemmer ofte å blinke i rundkjøringer, men legger meg alltid så riktig som mulig.

Lenke til kommentar
3) Folk som ikke blinker i rundkjøringer

8777970[/snapback]

Det er hakket enda værre hvis de legger seg feil i rundkjøringa syntes jeg.

Jeg glemmer ofte å blinke i rundkjøringer, men legger meg alltid så riktig som mulig.

8777991[/snapback]

Må si meg uenig der. Er altfor mange som ikke vet hvordan en skal plassere seg i rundkjøringer, derfor er jeg egentlig blitt vant til at folk plasserer seg feil. Det å ikke bruke blinklys derimot, blir jeg aldri vant til og er ekstremt frustrerende. Men det verste er jo når personen plasserer seg feil og ikke bruker blinklys, det er ille det.

Lenke til kommentar
En ting som irriterer meg er de som ligger i 70. Greit nok hvis det er i en 70 sone, men det er veldig mange her jeg er fra som ligger i 70km/t i 50, 60, 70 eller 80 sonene.

8778559[/snapback]

Du kan vell ikke klage på at de kjører for sakte før i 80 sona? :p

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt litt rundt i landet, og disse "bakfangerslikkerne" finner man flest av rundt Oslo. For noen år siden kjørte jeg fra Køben gjennom Sverige til Oslo. Gjennom hele Sverige var det bare fryd og gammen. Folk brukte de filene de skulle, og noen ganger var det jeg som kjørte forbi, andre ganger ble jeg forbikjørt. Da jeg begynte å nærme meg Oslo ble det ikke så trivelig lenger. Dersom jeg lå i venstrefilen og var på vei forbi en eller flere andre biler kom det som regel en bakfra og la seg klin oppi bakfangeren min (som regel var det en Audiot). Jeg skjønner ikke hva de tenker på. Mener de at jeg skal presse men inn i høyrefilen for å slippe dem forbi?

Lenke til kommentar
En ting som irriterer meg er de som ligger i 70. Greit nok hvis det er i en 70 sone, men det er veldig mange her jeg er fra som ligger i 70km/t i 50, 60, 70 eller 80 sonene.

8778559[/snapback]

8778624[/snapback]

Ingen som har klaget på for sakte kjøring? Kan vel irritere seg over folk som kjører for fort også?

For øvrig enig i alle stereotypene som beskrives her, de er ekstremt irriterende. Jeg blir sur når folk ikke blinker, og jeg kan gjerne legge meg på hornet om folk tar idiotmanøvre som å snike seg inn i den første og "beste" luka de finner ut av krysset.

Vurderer faktisk seriøst å skaffe meg en t-skjorte eller noe sånt der det enkelt og greit står: "Jeg hater folk som ikke bruker blinklys".

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg utrolig mye her er den kjente "sørlandskjøringa" vi har 2 felts mange steder. Og det er så utrolig mange bilister som ikke skjønner at venstrefil er til forbikjøring!

Det er så utrolig irriterende å legge seg ut for å kjøre forbi en haug med biler, så kommer plutselig en sinke som ligger i venstrefelt og kjører i 50-70 i 80 sona! Slike burde ikke få lov å ferdes her på veien :no:

Lenke til kommentar

Uff blir sint når jeg leser det her.

Noe av det værste jeg vet selv er folk som ikke bruker blinklys.

Men være er sinker i trafikken.

Finnes ikke noe være en å ta igjen en kødd som ligger i 60 i 80 for eksempel.

Etter en stund blir det laaang kø bak slike sjåfører. Jaggu er dem så ego at dem driter i folk bak dem vil forbi. Er ikke rart dem får biler opp i ræva når dem kjører slik.

Har selv kjørt rett opp mot fartsgrensa noen ganger, eller litt under pga forskjellige ting. Ser jeg det samler biler bak meg legger jeg meg godt inn til høyre, eller finner et sted å stoppe så folk kommer forbi.

Samme med fire felts motorveier. Sinker som ligger i venstre felte skrekk å gru.

Man skal huske på at selv om man ligger i fartsgrensa, har man vikeplikt for dem som kommer bak og vil forbi. Det er rett og slett bare å vike unna.

Sier meg helt enig med Sjeefen, på veien hører ikke slike hjemme.

Dem er et fare og irritasjonsmoment for alle som ligger bak dem, dømt til denne sjåførens egotrip at "ingen skal kjøre fortere enn meg" ligger vi andre der og irriterer oss over denne egoisten. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg utrolig mye her er den kjente "sørlandskjøringa" vi har 2 felts mange steder. Og det er så utrolig mange bilister som ikke skjønner at venstrefil er til forbikjøring!

8778762[/snapback]

Ja jøss!

Var på vei til flyplassen.. sent på kvelden. Så var ikke så altfor mange biler på veien.

Kjørte opp mot en drosje, som lå i venstrefelt, jeg lå i høyre

Han lå i venstre helt siden første øyekast, han kjørte forbi en annen bil, så fortsatte å ligge i venstre felt.

Flashet med lysene flere ganger, han skjønte ikke bæret.

Kjørte forbi på høyresia, parkerte baken min foran han, og fikk igang bremselysene.

makan til at det er slik som trengs..

Lenke til kommentar

8778559[/snapback]

8778624[/snapback]

Hvorfor skulle de kjøre i 70 i 80-sona om det ikke er monsun eller speilholke, veien er fin, og de ikke kjører noe slikt som en Citroën 2CV? Hva er grunnen?

Joda, finner nok veier med 80-sone der det er tilrådelig å ikke kjøre i mer enn 70. Eller 60. Eller 50, 40 eller 30. Jeg har kjørt disse veiene. Men er de som konsekvent kjører for sakte på fine veier, uten noen grunn til å kjøre for sakte.

Skal innrømme at det irriterer meg, men det jeg virkelig ikke forstår er HVROFOR?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...