tmork Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei folkens, All ærefrykt til dere der ute som har kjempepeiling på bærbar PC. Jeg har utrolig lite peiling, da jeg om dagen forbereder mitt første kjøp. Har til nå kun hatt stasjonære PC'er, og skal kaste den på dynga til fordel for noe nytt og mer plassbesparende. Budsjettet mitt ligger på ca. 10.000 kroner. Vil gjerne gå under, men kan tollerere å gå over også dersom det utgjør nok mye i kvalitet kontra penger. Maskinen vil mest bli brukt hjemme på skrivebordet, stuebordet osv. Den vil nok bli med på en og annen sommerferie, eller til en og annen kompis en gang i blandt. Poenget er at den trenger ikke være superportabel i den forstand at den skal være med meg hele tiden. Spilling blir det lite av, med skjerm og tastatur er viktig. Ser og jobber litt med video/bilder og skriver den del på maskinen. Noe som kan komme med noe supergode tips, gjerne med begrunnelse og det hele. I så fall hadde jeg satt utrolig stor pris på det. På forhånd, takk :-) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Om det er kvalitet og hardførhet du er ute etter burde du se på Lenovo/IBM sine thinkpad modeller, de er dyrere enn tilsvarende fra andre merker, men du merker godt hvorfor etter å ha brukt den en stund. Lenke til kommentar
Wetatron Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 http://www.multicom.no/SystemConfigurator....503730;c:100561 Hva med denne? 15" og mellom 2.5-3 kg pleier å være flott for de som flytter PCn rundt i hjemme og tar den med ut en gang i blant.. Hvorfor maskinen jeg linker til; Skjermen. WSXGA+ oppløsning (1650*1050) tror jeg du vil like, både til bilder og film.. Skjermkortet er (dessverre?) litt overkill, men skjermkort og oppløsning går ofte hånd i hånd. Du kan konfigurerer som du ønsker også, jeg anbefaler og "oppgradere" til 2GB minne, og da tror jeg du lander akkurat på 10 lapper. Det er dog uten OS, vet ikke om du trenger det. Turbominne skal etter planen hjelpe på boot-tider i Vista, samt programmene du bruker mest. Vet ikke hvor bra det er før tester kommer, men Intel var visstnok imponert mener jeg å ha lest. Dersom du ikke bryr deg om høyere oppløsning enn WXGA (1280*800) finnes det en drøss billigere 15", gjerne rundt 8 lapper hvor du "slipper" skjermkort og god skjerm, og ellers dekker dine behov ville jeg tro.. Håper det var til noe nytte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå