Gå til innhold

Valg av Skjermkort-Produsent.

rogbiff

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge planlagt et kjøp av et ge4 ti4600-grafikkort.

Tenkt litt på Creatives kort, men jeg har hørt at dette kortets cpu-vifte bråker veldig mye! Noen som har noen erfaringer om dette kortet?

Eller har dere et annet kort å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lenge planlagt et kjøp av et ge4 ti4600-grafikkort.

Tenkt litt på Creatives kort, men jeg har hørt at dette kortets cpu-vifte bråker veldig mye! Noen som har noen erfaringer om dette kortet?

Eller har dere et annet kort å anbefale?

Anbefaler Gainward

Lenke til kommentar

Generelt kan man si at merket ikke har mye å si for ytelsen til kortet, så lenge de har lik mengde RAM og samme prosessor. Så var det sagt.

Jeg har et Asus Geforce 4 Ti4400, dette skal visstnok være relativt lite støyende, og vesentlig mindre støyende enn Creative's kort.

Vel, støyende eller ikke støyende.. jeg ønsket en stillere PC og kjøpte meg en vifteløs heat-pipe-kjøler fra Microplex.

Den heter Zalman ZM80A, og gjør jobben meget tilfredsstillende, totalt lydløst.

Var jeg deg hadde jeg kjøpt et Creative-kort og byttet viften med en slik kjøler jeg har.

Eventuelt hadde jeg kjøpt et Asus-kort, men fortsatt byttet ut kjøleren med den jeg har.

Det eneste Zalman-kjøleren trenger er et minimum med luftstrøm i nærheten av den.

Denne luftstrømmen trenger ikke være sterk, personlig har jeg et Chieftec midi-tower med en saktegående vifte i bakkanten.

Fungerer glimrende.

Det kan lønne seg å bestille fra Multicom, da de både selger skjermkort (Creative, Asus m.fl.) og kjøleren jeg snakket om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...