lizza-krissa Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg må ha meg en ny bærbar maskin, men vil ikke bruke så mye på den. Tenkte meg rundt 5000, med mulighet for å gå litt høyere hvis det er et knalltilbud. Lavere også Kriterier: Liten og lett Mest mulig utrustet i forhold til pris Grei kvalitet Mest mulig ny teknologi f. eks tokjerne prosessor og ikke under 1 gb ram. Trenger ikke å ha så stor skjerm da det er en maskin som skal kunne tas med rundt f. eks på kafè. Jeg bruker ofte den bærbare maskinen min til presentasjoner på tv og prosjektor, så den bør fungere bra til det. Ha et grafikkkort som støtter film også. CD og DVD brenner, bluetooth er en kjekk ting, men ikke et must. Trådløst nettverkskort er vel standard, men det bør ha god dekning. Det var tingene jeg kom på i farten, så bare fyr løs hvis dere vil. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Siden du skal ha den med rundt deg så kan jeg anbefale en IBM/Lenovo Thinkpad. De overlever det aller meste, og du går ofte lei av maskinen før den går i stykker. Om du vil ha rå kraft i liten pakke velger du en T-modell (T60-T61) Om du vil ha billigs mulig velger du en r-modell (R60-R61) Om du vil ha en bitteliten en (12") så velger du en x-modell (X60-X61) Disse fåes også som tablet og heter da X60 Tablet eller X61 Tablet. Vil du ha den absolut minste velger du X61S eller X60S Jo høyere tall jo nyere modell 60-61 er dagens modeller. Men om du vil ha brukt så går de helt ned til 20 (Pentium 3) Lenke til kommentar
knut Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Til en pris på 5000 kr kan man nok bare glemme Thinkpads. En av de mest interessante billige maskinene i dag er HP 530. Med Dual Core og 1 GB ram så koster den rett over 5000 kr: https://prisguiden.no/fritekst_sok....=5000&pricemax= Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 hp 5xx serien er ikke å anbefale til linux, da du faktisk må hacke kernel for å få touchpad til å funke! har selv en 510, hvis det er samme skjerm på 530 er det endaen grun til å styre unna! kontrast forholdet er elendig på de skjermene! Lenke til kommentar
lizza-krissa Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Til en pris på 5000 kr kan man nok bare glemme Thinkpads. En av de mest interessante billige maskinene i dag er HP 530. Med Dual Core og 1 GB ram så koster den rett over 5000 kr: https://prisguiden.no/fritekst_sok....=5000&pricemax= 8776391[/snapback] Jeg har en pc med akkurat samme spec (ødelagt da), eneste er at det er vanlig M prosessor på samme antall ghz. Vil jeg merke så stor forskjell på 1,6 vanlig og 1,6 duo? Lenke til kommentar
lizza-krissa Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg syns mac høres litt artig ut, er det kanskje noe å satse på? En macbook... Fant en til 7000, er 2000 over min egentlige pris da men kanskje det er noe? Fyr gjerne løs med flere forslag. Lenke til kommentar
lizza-krissa Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Rettelse... De "geitene" sa etterpå"at prisen var uten mva på macèn. Blir vel rundt 10 da, og det er litt dyrt med tanken på at jeg må ha ny stasjonær og nytt speilreflekskamera også. Altså, jeg trenger en bærbar pc til rundt 5000, maks 7000 men helst rundt 5. Jeg vet at jeg kan klare 5, men 7 er litt over egentlig, men det går kanskje. Den HP maskinen så grei ut den, men er det en bra maskin? Jeg har et par kompiser som hater HP over alt i verden, de sier det er så mye tull. Spes i kombinasjon med Windows sine program. Endret 4. juni 2007 av lizza-krissa Lenke til kommentar
blingbling Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 HP 530 er et godt valg mtp. pris og ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå