Frysning Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Jeg skal egentlig kjøpe meg ny laptop nå, men siden jeg trenger ny telefon også så kanskje jeg kan kombinere dette? Hvordan er tastaturet på denne er spørsmålet? Kan jeg kjøpe et bluetooth tastatur å koble til? (Full size) Laptopen skal bare brukes til dokumenter, skriving altså. Så det med tastatur er viktig Produkt link Endret 3. juni 2007 av rat911 Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Tror jeg ville glemt den tanken. Skjermen er for liten til at du kan jobbe effektivt med dokumenter. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 link til anmeldelse Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jau, 5" skjerm ... Det er slitsomt å jobbe med tekst på en 12" skjerm i lengden. Det er noe man gjør når man må møte et kompromiss mellom portabilitet og funksjonalitet. I tillegg ønsker man ofte å koble til eksterne enheter som projektorer o.l. Med tanke på hva den saken koster så tror jeg du er bedre tjent med en liten laptop med innebygd hsdpa og en billigere telefon. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Denne laptopen jeg kjøper ellers. Får tenke på det, blir mye skriving og da er kanskje laptop bedre. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Advantage X7500 er en fantastisk ting. For meg er det i praksis en laptop som får plass i indrelommen på jakken. Genialt! Les min anmeldelse her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=765094 Hvis du skal bruke den til dokumenter, så er den hendig. Du kan koble til bluetooth-tastatur, eller tilogmed et vanlig USB-tastatur om du vil. Bluetooth mus fungerer utmerkert, og ryktene vil ha det til at vanlig mus også fungerer (men det har jeg ikke testet selv enda). Du kan tilogmed koble den til en ekstern skjerm eller en TV. Jeg bruker den mye til dokumenter og regneark-filer. Det eneste som er synd er at Office-pakker for Windows Mobile stort sett ikke støtter macroer, men ellers får man det man trenger. Og så fungerer den utmerket med f.eks. Remote Desktop eller LogMeIn. Den store skjermen gjør at man faktisk kan bruke slike løsninger uten å banne konstant over å ikke se hele skjermen. Bare spør om det er noe du lurer på! Jeg er storfornøyd, og drar ikke lenger på laptop hvis jeg ikke på død og liv trenger noen spesifikke programmer som kun kjører på Windows. Stort sett hvis jeg trenger slike programmer (som f.eks. Visual Studio) er det bare å vippe opp Remote Desktop, så har jeg plutselig Windows XP med alt som hører til på mobilen! Lenke til kommentar
bjohhans Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ville ikke satse på å bruke den som bærbar laptop... Synes det er litt drøyt, men siden jeg ikke har den selv burde jeg ikke si så mye om saken! Foretrekker en pc Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Vil for en first-hand anmeldelse her, kjekt å se at du er fornøyd iallefall. Dette veier nok tungt opp... får se hva valget faller på Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Ville ikke satse på å bruke den som bærbar laptop... Synes det er litt drøyt, men siden jeg ikke har den selv burde jeg ikke si så mye om saken! Foretrekker en pc 8790692[/snapback] Jeg foretrekker også en laptop. Men: 1) Det er ikke alltid nødvendig. Spesielt ikke for dokumenter og regneark, samt surfing. 2) En laptop er betraktelig mer å dra på! X7500 ligger jo uansett i indrelommen. Er sjeldent jeg gidder å dra på laptop lenger. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) HTC har jo også denne: http://www.htc.com/product/03-product_HTC_Shift.htm 7-inch widescreen display 30-gigabyte hard drive QWERTY keyboard Microsoft Vista Business OS Windows Media Player 11 Tri-Band UMTS/HSDPA Quad-Band GSM/GPRS/EDGE WiFi and Bluetooth 2.0 Kanskje et alternativ? Endret 7. juni 2007 av B-QL Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Shift har (dessverre) ikke kommet enda. Den kommer på det amerikanske markedet en gang i tredje kvartal (skal vi tippe september?) og etter det en gang kommer den til Europa... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå