Invert Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hei, jeg lurte på om det var et program som man kan lese av temperatur på prossesoren, driver og overklokker litt og sånt så det er greit å vite hvor mange grader det er inne i kassa, er det noen som vet om et slikt program? Og om det er lett å få det til å fungere og eventuelt en guide man kan følge til å sette det opp Takker for alle svar jeg får ... Lenke til kommentar
glabba Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 lm_sensors er tingen du leter etter. Det kan være litt vanskelig å få til å virke hvis du er ny i linux. Krever bla. at du rekompilerer kernelen, men hvis du leser nøye igjennom spesielt README og INSTALL-filene burde det gå greit. 8) Lenke til kommentar
Goonah Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 http://secure.netroedge.com/~lm78/ Finnes en rekke grafiske grensesnitt til lm_sensors også, gjør et søk på lm_sensors på freshmeat.net. Goonah Lenke til kommentar
Invert Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Takker for alle svar...det finnes ikke noe annet enn lm_sensors? Lenke til kommentar
glabba Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Ikke som jeg vet ivertfall. Det er bare å bite i det sure eplet . Innstallasjonen er faktisk ikke så vanskelig som den kan se ut som. lm_sensors kan du kjøre fra en terminal, men du kan også laste ned "frontends" til det etter innstallasjonen. Lenke til kommentar
voktern Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 du kan jo montere et termometer på kjernen av cpu da vil du få en mer riktig temp en du vil få med et program der feilmarginen ofte er høy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå