Hydron Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Heisann og hoisann! Jeg skal altså kjøpe en ny prosessor uten at jeg trenger å skifte ut RAM, kabinett, grafikkort osv. Jeg er derimot villig til å kjøpe ny prosessor og nytt hovedkort hvis nødvendig (: Her er altså min nåværende prosessor: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte Her er mitt nåværende hovedkort: ECS NFORCE4-A939, nForce4, Socket-939, GbLAN, ATX, SATA, Ljud, Raid, PCI-Ex16 Hvis det er nødvendig å vite så bruker jeg: 3x Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 1x XFX GeForce 7800GS 256MB GDDR3 eXtreme, AGP8X, DVI-I/Tv-Out, Retail PCn min er en gaming PC, riktignok litt utdatert og det er derfor jeg trenger et nytt hovedkort og prosessor ettersom jeg føler RAM'en og skjermkortet funker helt fint (: Prisklassen min for hovedkort og skjermkort er 1500-1700 elns, GJERNE for mindre hvis det er mulig. Takker for alle forslag! Lenke til kommentar
Beetlejuice Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Tja, jeg byttet nettopp ut min gamle 3200+ med en 3800 x2. Jeg klokket så opp x2'en fra 2,0Ghz til 2,35Ghz. Ikke veldig heftig overklokk, men forskjellen var vesentlig. Uten overklokk av x2'en var ikke forskjellen fra 3200+ spesielt stor. Særlig ikke i spill. BIOS -innstillingene jeg bruker er: FSB = 235 Multiplieren = x10 Vcore = 1,45 Satte ned HTT mutliplieren til x4 Satte ned minnebussen til 333 (har pc 3200 minne som går på 400Mhz) Forøvrig, desom du skal bytte ut HK må du vel også kjøpe nytt DDR2 minne, ettersom 939 bruker DDR? Blir jo en ekstra utgift det også. Derfor, mitt forslag er: Om du skal bytte ut en 3200+ prosessor, kjøp en billig x2 og klokk den opp. Endret 4. juni 2007 av Beetlejuice Lenke til kommentar
Hydron Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Gjerne, men har noen forslag over hvilket hovedkort og prosessor jeg kan kjøpe? Link til side osv Lenke til kommentar
Hydron Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Heisann og hoisann! Jeg skal altså kjøpe en ny prosessor uten at jeg trenger å skifte ut RAM, kabinett, grafikkort osv. Jeg er derimot villig til å kjøpe ny prosessor og nytt hovedkort hvis nødvendig (: Her er altså min nåværende prosessor: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte Her er mitt nåværende hovedkort: ECS NFORCE4-A939, nForce4, Socket-939, GbLAN, ATX, SATA, Ljud, Raid, PCI-Ex16 Hvis det er nødvendig å vite så bruker jeg: 3x Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 1x XFX GeForce 7800GS 256MB GDDR3 eXtreme, AGP8X, DVI-I/Tv-Out, Retail PCn min er en gaming PC, riktignok litt utdatert og det er derfor jeg trenger et nytt hovedkort og prosessor ettersom jeg føler RAM'en og skjermkortet funker helt fint (: Prisklassen min for hovedkort og skjermkort er 1500-1700 elns, GJERNE for mindre hvis det er mulig. Takker for alle forslag! 8775624[/snapback] Kan jeg altså kjøpe en AMD x2 prosessor som passer til mitt 939 hovedkort? Trenger en x2 prosessor da som i tilfelle er bedre enn min AMD, helst 2 GHz fra før. Stemmer det? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Gjerne, men har noen forslag over hvilket hovedkort og prosessor jeg kan kjøpe? Link til side osv 8781853[/snapback] Alternativ 1: Kjøpe DFI SLI-DR på shg.no, demovareavdeling til 495 danske (de oppgir prisene i DKK av en eller annen grunn). Dette skjermkortet er også bra ift prisen: http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=90509 Tror du skal klare å dekke opp mesteparten av det der ved å selge AGP-kortet du har. Når det gjelder CPU er det vrient å skaffe nytt, siden sokkelen er på vei ut. Fins noe Opteron s939 på netshop, men det blir jo litt dyrt. Men bra hvis du skal overklokke, selvfølgelig. Pleier å dukke opp noe på bruktmarkedet fra tid til annen, til en billigere pris enn du finner i nettbutikkene. Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Heisann Jeg har også ett "gammelt" oppsett på socket 939. HK : ASUS A8N-SLI Premium Fordi jeg venter på AM2+ plattformen så byttet jeg ut min "gamle" AMD XP 4000+ CPU med en Opteron 170, 2.0GHz Dual Core og ny RAM 2x1Gb OCZ DDR500 rett etter nyttår. Opteron 170 går "normalt" på 2.0GHz men min klokket LETT med luftkjøling til 2,8GHz og det er helt greit på en dualcore CPU :-) Jeg hadde den helt oppe i 3.0GHz men da var den ikke 100% stabil, spesielt ikke i spill. Netshop har Opteron 170 CPU til litt over 1600,- men 500MHz DDR minne kan være litt vanskelig å få tak i for tiden. EN stor fordel å ha rask RAM for da kan du som meg kjøre CPU og RAM synkront. Kan nesten være like godt å bytte både CPU, RAM og hovedkort (AM2) i ditt tilfelle.... Endret 4. juni 2007 av Harryhoover Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Du får ikke tak 939 cpuer i butikkene lengre, annet enn noen få opteron. Det kan naturligvis holde. Ellers må du over på bruktmarkedet, men her synes jeg de er rikelig overprisa. Alternativet da er å gå over til AM2, men da må du ha nytt hk, og ram, da am2 bruker ddr2 og ikke ddr som 939. Lenke til kommentar
Beetlejuice Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Bare tull at du ikke får tak i AMD x2 CPU'er til 939-kort lenger. F.eks. Amentio har 3800+ x2 til 1107,-. De hadde også 51 stk. på lager i dag. Sjekk prisguiden. Men som sagt, en 3800+ x2 gir ingen stor forskjell i spillytelse fra en 3200+ med mindre du klokker den opp. Om du kun bruker PC'n til spill er jo dobbelkjerne foreløpig av begrenset nytte, ettersom få spill utnytter mulighetene dobbeltkjerne gir. Det aller billigste er vel derfor å kjøpe en god CPU-kjøler og så klokke opp den CPU'en du har. Moderat overklokking er jo ikke spesielt vanskelig. Så kan du heller spare penger og kjøpe et helt nytt system om en stund. Endret 5. juni 2007 av Beetlejuice Lenke til kommentar
tryll Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det beste ville nok være å kjøpe en Opteron S939 fra Netshop http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...ket%20939&a=vis Disse klokker mye bedre en X2'ene Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvis du bare vil skifte prosessesor blir dette klart billigst, Kjøp opteron som mange foreslår her og du har en ok cpu. Men om du derimot vil ha veldig bra ytelse kjøp nytt hk. Eksempel på godt hk i forhold til pris. Nytt minne (siden du sitter med ddr fra før av og må ha ddr2.) forslag til minne og ny cpu (mye mer klokkevennlig og raskere cache.) forslag til ny cpu Siden du derimot har apg må dette også byttes ut, i og med at det begynner å bli KRAFTIG utdatert. ati x1950pro forslag til nytt skjermkort Som du ser så blir det endel oppgradering, men om du ikke gjør det nå regner jeg med at du snart kommer til å gjøre det. Oppsettet ditt blir nok litt utdatert idag desverre. Lykke til! Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Her er mitt nåværende hovedkort:ECS NFORCE4-A939, nForce4, Socket-939, GbLAN, ATX, SATA, Ljud, Raid, PCI-Ex16 1x XFX GeForce 7800GS 256MB GDDR3 eXtreme, AGP8X, DVI-I/Tv-Out, Retail Hvordan får du dette til å passe sammen? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Her er mitt nåværende hovedkort:ECS NFORCE4-A939, nForce4, Socket-939, GbLAN, ATX, SATA, Ljud, Raid, PCI-Ex16 1x XFX GeForce 7800GS 256MB GDDR3 eXtreme, AGP8X, DVI-I/Tv-Out, Retail Hvordan får du dette til å passe sammen? 8786083[/snapback] Haha, utrolig nok, så la jeg ikke merke til dette. Hvordan kan du få dette til å passe ? Hovedkort med PCI-EX16 kan ikke støtte Skjermkort med AGP8X ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå