Asaf_p Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Har hatt oppe bensinfilteret (til tanken). Her var det veldig mange partikler og grønn væske (vann??) i filteret. Har også skiftet plugger. Men det hjalp ikke. Vet dere hvordan jeg kan renske forgasseren da? Jeg har hatt oppe 4 skruer på forgasser slik at bensin og eventuelt vann renner ut. Men vet ikke om jeg får vekk rusk i forgasseren da. Har forøvrig koplet bensinslangen til en ekstern tank med ny bensin. Men var nettop ute å prøvde motoren. Får fint turtall på den når den er i fri. Men med en gang en går frem- eller bakover, så får jeg ikke turtall opp. Men turtallet holdes likt hele tiden. Dvs at den ikke jukser, eller hoster og nyser. I tillegg er det en litt kvass lyd. Som kunne minne om at den ikke får nok drivstoff kanskje Endret 7. juni 2007 av Asaf_p Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 For og rense forgasseren må du skru de helt av, skru ut alle dyser og ting på den, og blåse nøye over alle sammen med trykkluft, men er ikke sikker på at dette er problemet... I disse nye motorene er det så mange sensorer og greier som kan si takk for seg, kan være derfor du ikke får full speed på den, førhør deg med et verksted du Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Da får jeg nok krype til korset og levere til verksted. Der røk de feriepengene :/ Endret 7. juni 2007 av Asaf_p Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Har hatt motoren inne på et verksted for å rense forgasserne. Disse var helt rene. Så det betyr vel at det er elektrisk da? Eller? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 så du tok ikke full service på motoren for å finne feilen? eller er motoren ok nå? Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg leverte til et verksted for båtmotorer. Merkeverkstedet hadde så lang ventetid at de ikke kunne sette en dato engang. Men han på merkeverkstedet tvilte på at det var elektrisk. Han bad mekanikerene som jobber med båten nå sjekke bensinpumpa, om det kan være brist i slanger eller noe i den, slik at den får falsk luft.... Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 okey. Så du har ikke fått den tilbake enda da.. Men jeg vil heller ikke tro det er noe elektrisk. Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Idag prøvde jeg å dra ut pluggene mens motoren svev. Den stoppet på plugg 1 og 4, men ikke på 2 og 3. Dvs de 2 i midten. Jeg skrudde ut pluggene som var full av olje/bensin... men kun 2 og 3. På plugg 1 og 4 var disse veldig sotete Endret 27. juni 2007 av Asaf_p Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Kan være veivlageret som holder på å ryke. Men det er ikke lett å si hva problemet er gjennom nettet. Kan og være forgasseren som må renskes. Sjekk tennpluggene. Hva mener du elektronisk choke, er det innsprøytningsmotor eller er det bare en magnet som drar opp choken? Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Det er innsprøyting. Tennpluggene er sjekket. Kun 2 er sotete. Og forgasseren er rensket Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Idag prøvde jeg å dra ut pluggene mens motoren svev. Den stoppet på plugg 1 og 4, men ikke på 2 og 3. Jeg skrudde ut pluggene som var full av olje/bensin... men kun 2 og 3. På plugg 1 og 4 var disse veldig sotete 8943605[/snapback] Feil på tennings-system, evt modulen/coil er ødelagt. Kanskje justering bare som må til. Siden den stoppa på 1 og 4 så er det gnist der, og sansynlig lite eller ingen gnist på 2 og 3, derfor våte av fuel. Ta ut alle plugger. Holde de i blokka og se om de gnister kraftig alle sammen. Om ikke sjekk opp tennings-systemet. Jeg skrudde ut pluggene som var full av olje/bensin... Du olje... har ikke du 4-takter.. (husker ikke i farta) Du har ikke olje i bensin? Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Nei har ikke olje i bensin. 4 takter... Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Det var startsperra som var ødelagt (sier ikke meg noe) Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 På mindre motorer er startsperra en mekanisk sperre for og forhindre starting i gir, men på motorer med elstart pleier det og være en elektrisk bryter i kontrollboksen og motoren som gjør at ikke den vil starte.... Virker rart at det er denne da, men siden det er ganske så ny motor er det vel kanskje en anna type startsperre det er snakk om da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå