Gå til innhold

Reklamer og nakenhet

Anbefalte innlegg

For det første, var ikke helt sikker hvor denne tilhører, men siden reklamer har med TV å gjøre, poster jeg den her. Moderatorene kan flytte den hvis de mener den passer bedre et annet sted. Har også søkt om dette emnet, fant ingenting, derfor lager jeg den nå.

Det jeg lurer på, er: Hva er deres meninger om nakenhet i reklamer?

Klokka var 2130 da jeg ventet på en film på ZTV, da en reklame for aloe vera kom plutselig på skjermen, med en kliss naken dame sett bakfra (som hadde en deilig rompe forresten). Vet ikke om dere har sett den reklamen, men den starter med at dama vises hel, så kutter de til kremen med halve dama synlig, så hele dama igjen sett bakfra.

Fikk en rar innflytelse av reklamen. Har det blitt så vanlig med nakenhet i offentligheten? Tipper den går ganske ofte, så folk i alle aldre får se den. Er det en god måte å vise at nakenhet er akseptabelt? Ok, noen vil sikkert tenke at litt rompe vil gjøre ingen skade, alle vet jo åssen man ser ut bak, ingen hemmelighet der.

Nå vil jeg høre deres meninger om den reklamen og andre reklamer dere har sett som har nakenhet i seg, gjenfortell gjerne reklamen, og hva slags innflytelse de har på dere og samfunnet.

La meningene fly!

Endret av myst84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Bill Hicks sa; I'll tell you what the commercial like to do, if they could, and I guarantee you, if they could, they'd do this, right here. Here's the woman's face, beautiful. Camera pulls back, naked breast. Camera pulls back, she's totally naked. Legs apart. Two fingers, right there, and it just says, "Drink Coke." Now I don't know the connection here, but goddamn if Coke isn't on my shopping list that week.

Lenke til kommentar

Vet at tråden er dødt, men må bare legge til en reklame til jeg så istad.

Denne gangen var det Intimvask av Dr. Greve. Hovedpunktet er atter en gang en naken dame, men denne gangen så vi bare litt av puppene.

Ingen som har sett reklamer der vi ser hele dama naken da? (bortsett fra den aloe vera reklamen jeg skrev om i første post)

Lenke til kommentar
Er det ikke "bevist" at reklamer med nakenhet flytter fokuset vekk fra produktet? Trodde jeg hadde lest det et sted.

8775369[/snapback]

Jeg mener også å ha hørt noe slikt.

Jeg tror at i e fleste tilfeller er nakenhet blitt en klisje; reklameskaperen aner ikke helt hva nytt en kan finne på, og da er generisk nakenhet en grei løsning. Resultatet blir som disse bilreklamene: de er så like at du husker ikke etterpå helt hvaslags merke det dreide seg om. Og igrunnen er det bare å gi beng.

Unntaket er Benettonreklame og disse halvnaken Hennes og Mauritz-plakatene, øyensynlig myntet på eksibisjonister med mer penger enn fornuft. Der tror jeg at reklameselskapet drømmer om å provosere så mye at de får noe av dette tullet forbudt, og da er de klare med det rabaldert, dvs. grilliarder verdt i gratisreklame.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvis dere har sett den 'Heitur pottur' reklamen så er jo også en dame naken. Jeg vet ikke om det er den du sikter til Myst84.

Lenke til kommentar
Har lurt litt på det samme selv, dette er noe som har skjedd i det siste...

8820620[/snapback]

Nja, vil heller si det er noe som har dukket opp igjen etter å ha vært svært lenge borte.

Nakenhet i reklamer plager meg ikke. Når det gjelde mulige skadevirkninger for unge TV-tittere så er vel selv teite Axe-reklamer verre enn en blottlagt damerumpe.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...