Gå til innhold

Stopp adressert reklame, la oss sammen slå tilbake

Anbefalte innlegg

Er du lei av adressert reklame i posten?

Jeg får nemlig konstant tilbud om "gunstige" lån for å kvitte meg med smålån og eventuell kredittkort gjeld.

Man vet jo som regel at ”det som er for godt til å være sant, er som regel det”.

Jeg tror helt ærlig ikke at en kampanje, uansett hvor stor den blir, uansett hvor mange som signerer vil stoppe søppel posten.

Men fortvil ikke, sammen kan vi gjøre det veldig dyrt for de som sender dette ut.

Hvordan?

Når du får et uønsket tilbud i posten, og hvor det er en returkonvolutt, putt alt oppi, og send det i retur!

Når du gjør dette oppnår du to ting:

1. Du påfører avsender portokostnader og eventuelt straffeporto.

2. Du påfører avsender merarbeid i forhold til at de får masse brev som ikke inneholder noe som helst nyttig.

Tenk deg at 10.000 brev blir sent i retur til avsender, det blir ca. 60.000 kr i portokostnader + arbeidet med å åpne alle brevene for å se om ett av dem faktisk inneholder en signert lånesøknad.

Dette vil sannsynligvis lamme den bedriften i en god stund før de faller for samme fristelse igjen…

Tenk på miljøet, tenk på alle trærne som blir hugget ned unødvendig for å trykke all søppel posten, la oss sammen ta hevn!!

Send det i retur, og kanskje vi sammen kan sette en stopper for papir sløsingen.

Jeg har i denne forbindelse opprettet en signaturkampanje her på underskrift.no, men det hadde vært flott om flere tok stafettpinnen videre...

Takk for støtten i kampen mot papirsløsingen...

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...