holvik Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg har problemer med min Elystar 50 ccm ,2003 mod. Lurer på om dere kan prøve å stille en fjerndiagnose ved hjelp av opplysningene jeg gir dere. Scooteren har fungert feilfritt i de 2 årene jeg har hatt den helt til dette problemet oppsto. Jeg startet opp som vanlig, tok på meg hjelm, så slukket scooteren. Etter dette nekter den å starte med elstart, den starter med ”kickstarten” hvis jeg holder på lenge nok. (det har hendt jeg har ”herjet på” i 10-15 min) Når den først går må man passe på å ha godt med gass eller så går den ned på tomgang og man må ”jobbe” med gassen for å få opp i turtall igjen. Det hender ofte att den slukker mens man prøver å få opp turtall . Ting jeg har gjort for å prøve å rette på problemet : - skiftet plugg og pluggledning - byttet ut bensinen på tanken - sjekket att den får bensin - sjekket att der er gnist - hatt av sylinderen og sett att stempel og stempelringer er i orden - byttet batteri Jeg tror selv att feilen ligger i innsprøytningsystemet , da tenker jeg først og fremst på dyse og luftmengdemåleren. Mitt håp er att noen har vert bort i liknende tilfeller tidligere og kan hjelpe meg videre. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Tror jeg hadde renset forgasseren. Ofte er sånne rusk som lager problemer så små at man ikke kan se de med det blotte øyet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå