Gå til innhold

Når det gamle ikke er bra nok

Dark-

Anbefalte innlegg

Jeg har en p4 maskin med 64MB geforce3 kort (AGP). Dette holder ikke for meg lenger og da lurer jeg på om det bare er å kjøpe et nytt kort og pakke det inn (da snakker jeg om kort som f.eks hercules 3d prophet 9700 pro og de kommende Geforce FX kortene), eller om det er slik at jeg ikke kan ha de nyeste kortene fordi hovedkortet ikke støtter de, blablabla. Jeg har ikke peiling på dette for jeg har aldri gjort det før. Noen som har peiling og kan hjelpe meg? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I prinsippet burde det gå bra. Merke-PC'er er dog ofte bygget med skjermkort som er spesifikt bygget for å ta lite plass, så det kan lønne seg å åpne kabinettet for å se hvor mye plass du har til evt. nytt skjermkort.

Mål opp hvor mye plass du har til overs, og sjekk så dimensjonene på kortet du har tenkt å kjøpe.

Lenke til kommentar
Så det er plassen alt dreier seg om? Det er ingen fare for at hovedkortet mitt er for gammelt? Dette er en dell dimension 4300, P4 1.6GHz, 256MB SDRAM, 64MB Geforce3 som er 1år gammel. :roll:

Det er vel alltid en *minimal* fare for at AGP-porten på hovedkortet ikke er i stand til å levere så mye strøm som nyere grafikkort krever. (Dette var et problem på enkelte feildesignede MSI-kort for noe tid tilbake - gf4-kort funka ikke.) De heftigste Radeon-kortene får vel uansett strøm via en egen plugg, så det burde ikke bli noe problem det heller.

Dette er det dog vanskelig for oss og si noe om. I utgangspunktet vil jeg tro at det skulle funke bra med et nytt grafikkort. I verste fall får du ringe Dells support og spørre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...