rvenes Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Kan man sette fast ip på Telenors breibåndstelefon. Kan nemlig ikkje sette fast ip via Linksys WAG54G routern. (Router med ADSL modem og trådlaus og 4 port switch). Trenger å få satt fast ip da Upnp heller ikkje ser ut til å fungere som det skal, slik at eg får forwarda portene til breidbåndstelefon adapteret. Har prøvd via web port 80, men der var det ikkje svar å få. Er det kanskje telnet? Eller kordan er det telenor konfigurerer disse boksene? Er vel passord styr også? Dette er av tante mi, så eg kan ikkje prøve ut ting tidligst før i morgen. Lenke til kommentar
brg Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Kan man sette fast ip på Telenors breibåndstelefon. Kan nemlig ikkje sette fast ip via Linksys WAG54G routern. (Router med ADSL modem og trådlaus og 4 port switch). Trenger å få satt fast ip da Upnp heller ikkje ser ut til å fungere som det skal, slik at eg får forwarda portene til breidbåndstelefon adapteret. Har prøvd via web port 80, men der var det ikkje svar å få. Er det kanskje telnet? Eller kordan er det telenor konfigurerer disse boksene? Er vel passord styr også? Dette er av tante mi, så eg kan ikkje prøve ut ting tidligst før i morgen. 8774797[/snapback] Ikke en løsning slik du har tenkt, men jeg fikset komm. problemene med Telenors IP-telefoni adaper slik. Sørget for at det logget seg på først slik at det fikk adresse 192.168.1.100, og så satte jeg denne adressen i DMZ. Har ikke hatt problemer etter dette. Adaptret bruker flere 1000 forskjellige porter, så det nytter ikke å åpne enkelt porter til det. Kun DMZ virker. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Kan man sette fast ip på Telenors breibåndstelefon. Kan nemlig ikkje sette fast ip via Linksys WAG54G routern. (Router med ADSL modem og trådlaus og 4 port switch). Trenger å få satt fast ip da Upnp heller ikkje ser ut til å fungere som det skal, slik at eg får forwarda portene til breidbåndstelefon adapteret. Har prøvd via web port 80, men der var det ikkje svar å få. Er det kanskje telnet? Eller kordan er det telenor konfigurerer disse boksene? Er vel passord styr også? Dette er av tante mi, så eg kan ikkje prøve ut ting tidligst før i morgen. 8774797[/snapback] Sitter du på WLAN eller kablet når du tester? Evnt hvis du sitter på kablet kan du forsøke med https:// Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Som regel så vil jo alle enheter du kobler på en router beholde samme ip ? Og da setter du den ip'en som DMZ... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Var DMZ eg brukte ja... Og nei, den beholder ikkje samme ip'n om du restarter routern! Om da f.eks strømmen går så er helvetet laust. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Har du ikke noen instilinger under DHCP i ruteren for å binde en ip mot en bestemt MAC adresse? Bruker å binde MAC på VoIP adapteret mot en fast IP selv, og så setter jeg denne i DMZ. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Kan du ikke binde mac i routeren så kan du sette fast ip på datamaskinen(e). Dermed vil første adresse i ip-poolen bli tildelt ip-adapteret selv etter strømbrudd. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Får ikkje sett fast ip på den i dhcp saken i routern nei. Men mulig vi kjøper eit adsl modem av telenor, og bare bruker switchen og trådlaus saken på routern. Det er eit par trådlause klienter, blir for masse tull og styr å sette fast ip på alle dei andre pc'ene. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Hva står Client Lease Time på? Sett den til max. Hvilken versjon Linksys WAG54G er det du har? Har du versjon 3 (grå box) så kan du tilordne fast IP til en mac adresse. Advanced. To have the DHCP server reserve certain IP addresses for certain machines, click Advanced, enter each machine’s MAC address or host name along with the desired IP address, and enable the entry. Endret 4. juni 2007 av taz Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Det er ein versjon 2.0 trur eg. Ligna på denne. Den er ikkje heime av meg, men av tante mi så litt usikker, men meiner det var v2.0 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Da er det versjon 1 eller 2 du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå