Grievdus Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 hei Hva slags utdanning må man ta når man skal bli politi? man må ha fagbrev, men hva skal jeg søke på etter jeg har fått det? Noen info sider ? Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 hei Hva slags utdanning må man ta når man skal bli politi? man må ha fagbrev, men hva skal jeg søke på etter jeg har fått det? Noen info sider ? 8774788[/snapback] tror du er litt feil med å poste dette i IT-avdelingen.. Men søk på politi-skolen,krever sikkert plettfritt rulleblad og almenn skole. Søk på politskoler eller gå inn på politiet sine sider Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg er 100% sikker pa at det IKKE har noe med IT-utdanning a gjore ihvertfall. 1 Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 å, kan noen flytte tråden da? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 For å bli politimann/kvinne må du ta Politihøgskolen. Alt står på den siden. Er ingen krav om fagbrev, men du må oppfylle følgende krav, og består den fysiske testen. Du kan bli Politijurist hvis du har juridisk embedseksamen (er advokat) og tar noe ekstra greier, men det må du spørre de om. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 takk for svar, hjalp en del Lenke til kommentar
abrj Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Er sikkert ingen ting i veien for å søke politihøgskolen hvis du har fagbrev og generell studiekompetanse. De trenger folk med allsidige utdannelser og erfaringer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hovedsaklig nå vil politiet ha inn flerkulturele personer som kan flere språk Lenke til kommentar
laserskriver Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Må man ha realfag for å kom inn? Og ca hvor bra snitt trenger man? Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Må man ha realfag for å kom inn? Og ca hvor bra snitt trenger man? 9435397[/snapback] Nei, du trenger ikke realfag. Vanlig studiekompetanse holder. Jeg vurderte politihøgskolen for noen år siden og da var snittet ca 4. Kan ha endret seg en del de siste årene da... Lenke til kommentar
kesse Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Snittet ligger tett oppunder 50 poeng. Tror det var bare 47,9 i år. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Vet at dem rekrutterer ganske hissig fra befal i militæret. Gjerne dem som har tatt befalskurs et år og skal videre. Kravene virka ikke så høye, men dem er nok ganske selektive på hvem dem tar inn. Lenke til kommentar
laserskriver Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) huff, kommer aldri til å få så brae karakterer. Endret 6. september 2007 av laserskriver Lenke til kommentar
Alas Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Snittet i år var ganske høyt ja, rundt 48. Gjennomsnittsalderen på de som kommer inn er ca 24. Snakk med den lokale studieveilederen i ditt politidistrikt hvis du virkelig er gira. Lån en bok om politiet, finn ut hva politihverdagen egentlig går ut på, og hvorfor du vil bli politi. Det psykiske er mye viktigere enn de fysiske testene. Les på phs.no og politi.no. Lenke til kommentar
King123 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 har man fått Generell studiekompetanse fra videregående utdanning, når man har gått på annleggs linja? det vill si 2 år skole, 2 års lærling. En i klassen sier bare de som går Almen får Generell studiekompetanse, er det sant? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 For å få generell studiekompetanse når man går annlegg så må man gå et år ekstra med studiespesialisering. Lenke til kommentar
King123 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Så det vill si at jeg ikke kan komme inn på politiskolen hvis jeg utdanner meg som maskinfører? Teit =/ Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Ikke uten et ekstra år. Når du er ferdig utdannet maskinfører så kan du ta et ekstra år med studiespesialisering. Men uten dette året så går det nok ikke. Lenke til kommentar
King123 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 ok, da trur jeg det er best å ta det med engang. Takk for at du tok deg tid til å svare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå