Ezzpena Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei !! På min bærbare pc har jeg fått et stort problem. pcen har koblet seg til ruteren, men internettforbindelse får jeg ikke! Når jeg går inn og søker etter tilgjenglige trådløse nettverk, står det at et annet program administrerer denne pcens itnertnettforbindelser og at vist jeg vil ha windows til å gjøre det skal jeg starte windows zero configuration. jeg prøvde dette da jeg slettes ikke har insallert noen andre program. Når jeg gjorde dette fungerte det i begynnelsen, men det tok ikke lang tid før problemet dukket opp igjen. Og nå etter en stund hjelper det svært sjeldent. Før så fungerte også intenett de 5 første minuttene pcen var i bruk etter den var skrudd på, men nå fungerer nettet aldrig. Når jeg trykker på reparer, kommer det av og til opp enten at pcen ikke kunne fornye ip-adressen eller at den ikke motokk dns et eller annet.. Alle de andre pcene i huset fungerer, så det må vere noe med oppsettet på pcen eller noe. jeg får inn nett på pcen når jeg bruker kabel. pcen er av type hp pavilion dv 6000 og er ca et halvt år gammel vær så snill og hjelp meg, jeg hadde blitt utrulig glad hvist jeg slapp og levere den inn og betale 1000 kr i kassa til elkjøp! ! Lenke til kommentar
kzn Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 får du tilkobling til selve trådløsnettverket? hvordan er signalstyrken osv? hvis du har kryptering (WEP eller lignende) sjekk at det er riktig innskrevet. sjekk innstillingene til nettverkskortet ditt om du har satt opp til å motta automatisk ip-adresse.. Lenke til kommentar
Ezzpena Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) får du tilkobling til selve trådløsnettverket? hvordan er signalstyrken osv? hvis du har kryptering (WEP eller lignende) sjekk at det er riktig innskrevet. sjekk innstillingene til nettverkskortet ditt om du har satt opp til å motta automatisk ip-adresse.. 8774784[/snapback] Jeg har prøvd alle disse tingene men ingenting hjelper, jeg får full signalstyrke, men ikkenoe nett! før stod det tilkoblet når jeg dro musepekeren over trådløse nettverksikonet nede i høyre hjørne, men når jeg jeg gikk inn på status stod det "kan ikke koble til" Nå får jeg ikke engang at pcen er koblet til ruteren det står "pcen kan ikke koblet til nettverket, men vil prøve igjenn" Endret 4. juni 2007 av Ezzpena Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå