Gå til innhold

Intel dual core vs AMD Turion 64 X2

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på hvilken prossesor som er best "overall" av Intel dual core T2060 og AMD Turion x2 TL52?

Jeg skal bruke pc'n til enkle oppgaver. Kanskje litt spilling, men det er ikke krevende spill. Surfing, poker spilling og film.

På forhånd takk! :)

Mvh

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg lurer på hvilken prossesor som er best "overall" av Intel dual core T2060 og AMD Turion x2 TL52?

Jeg skal bruke pc'n til enkle oppgaver. Kanskje litt spilling, men det er ikke krevende spill. Surfing, poker spilling og film.

Mvh

Kristian

8774684[/snapback]

Til ditt bruk vil du ikke merke noen forskjell. Hvis du har tenkt å drive "litt" spilling, ville jeg gått for maskina med beste skjermkortet. Ellers sett på batterikapasitet. Det er gjerne slik at de bedre skjermkortene trekker mye mer strøm, så det er en vurdering du må ta.

Forøvrig er T2060 klart bedre av de to. Men TL-52 er ingen dårlig CPU det heller. Hadde en HP med TL-52 og 7600GO skjermkort. Spilte BF2 helt fint på den jeg.

test HER

EDIT: Og velkommen hit til forumet forresten. :thumbup:

Endret av peiper
Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

Jeg tror jeg går får AMD Turion i min bærbare pc. Mye på grunn av att denne er 64-bit, noe ikke core duo er. Man må da opp til Core2Duo. Noe som blir vesentlig dyrere.

Mulig dette er litt off topic men jeg vurderer 3 forskjellige bærbare pc'er.

To stk dell og en hp. Jeg tror det blir en av dell sine.

Pc 1:

AMD® Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL50

Ekte Windows Vista™ Home Basic - norsk

Hente og bringe tilbake, bare 90 dagers service

15,4-tommers TFT-skjerm med XGA-ytelse i bredformat (1280x800)

2048 MB 533 MHz tokanals DDR2 SDRAM (2x1024)

120 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

256 MB ATI ® Radeon® Xpress 1150 HyperMemory™

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

9-cellers litiumionbatteri (85 W/t)

Stor bæreveske i nylon

Dell Wireless 1390 802.11g 54 Mbps trådløst minikort 18

Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk

Microsoft® Works 8.0 - norsk

Pris: 7,058.75 kr

Inkl. mva, miljøgebyr og frakt

Pc 2:

AMD® Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL52

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Hente og bringe tilbake, bare 90 dagers service

15,4-tommers TFT-skjerm med XGA-ytelse i bredformat (1280x800)

2048 MB 533 MHz tokanals DDR2 SDRAM (2x1024)

120 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

256 MB ATI ® Radeon® Xpress 1150 HyperMemory™

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

6-cellers litiumionbatteri (53 W/t)

Stor bæreveske i nylon

Dell Wireless 1390 802.11g 54 Mbps trådløst minikort 18

Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk

Microsoft® Works 8.0 - norsk

Pris: 7,290.00 kr

Inkl. mva, miljøgebyr og frakt

Det er ikke veldig store forskjeller her. Det er prossesorene og batteriet som er forskjellen. Har hørt at foskjellen på Turion TL50 oh TL52 er så og si uvesentlig?

Nå skal jeg som sagt kun spille "lette" spill som feks "Football Manager" surfe, spille poker, laste ned musikk og filmer lign.

Pc 3: (HP G5009)

Prosessortype

Intel® Pentium® prosessor T2060 med to kjerner

• 1,60 GHz, Nivå 2-cache 1 MB

Operativsystem installert

Ekte Windows Vista™ Home Basic

Standardminne

1024 MB

ntern harddisk

120 GB

Skjermkort

Intel® Graphics Media Accelerator 950

Skjermminne

Opptil 128 MB delt videominne

Pris ca 6.000,-

Kanskje du eller andre har synspunkter på hva jeg burde velge? Eller kanskje har andre alternativer som kanskje er bedre kjøp. Skal ikke bruke mer en rundt maks 7.500,- ca.

Kristian

Hei

Mvh

Kristian

8774684[/snapback]

Til ditt bruk vil du ikke merke noen forskjell. Hvis du har tenkt å drive "litt" spilling, ville jeg gått for maskina med beste skjermkortet. Ellers sett på batterikapasitet. Det er gjerne slik at de bedre skjermkortene trekker mye mer strøm, så det er en vurdering du må ta.

Forøvrig er T2060 klart bedre av de to. Men TL-52 er ingen dårlig CPU det heller. Hadde en HP med TL-52 og 7600GO skjermkort. Spilte BF2 helt fint på den jeg.

test HER

EDIT: Og velkommen hit til forumet forresten. :thumbup:

8775515[/snapback]

Lenke til kommentar
Det er ikke veldig store forskjeller her. Det er prossesorene og batteriet som er forskjellen. Har hørt at foskjellen på Turion TL50 oh TL52 er så og si uvesentlig?

Nå skal jeg som sagt kun spille "lette" spill som feks "Football Manager" surfe, spille poker, laste ned musikk og filmer lign.

8776392[/snapback]

Til slik spilling kreves det praktisk talt ingenting av skjermkortet. Integrerte skjermkort vil også duge. Batteriene holder lenger da.

Et forslag fra meg: FSC Pi1505, har cor 2 duo.

Ellers ville jeg nok gått for den første Dell, maskina du nevnte. Mye minne og stort batteri.

Lenke til kommentar

Så det er ikke noen vesentlig forskjell på AMD Turion 64 TL50 og TL52? Forkskjeller er det helt sikkert siden den sistnevnte er dyrere, men jeg kommer helt sikkert ikke til og merke dette. Jeg har testet en bærbar med AMD Turion x2 MK36 prosessor, er den langt unna de nevnte over?

Kristian

8776392[/snapback]

Til slik spilling kreves det praktisk talt ingenting av skjermkortet. Integrerte skjermkort vil også duge. Batteriene holder lenger da.

Et forslag fra meg: FSC Pi1505, har cor 2 duo.

Ellers ville jeg nok gått for den første Dell, maskina du nevnte. Mye minne og stort batteri.

8777476[/snapback]

Lenke til kommentar
Så det er ikke noen vesentlig forskjell på AMD Turion 64 TL50 og TL52? Forkskjeller er det helt sikkert siden den sistnevnte er dyrere, men jeg kommer helt sikkert ikke til og merke dette. Jeg har testet en bærbar med AMD Turion x2 MK36  prosessor, er den langt unna de nevnte over?

Kristian

8780708[/snapback]

Forskjellen på TL-50 og TL-52 er mengden cache. Begge går på 1,6GHz.

MK36 er en enkeltkjerne cpu, og kan ikke måle seg med X2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...