pederk Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 PCen min er veldig varm og bråker mye. Vet ikke helt hvordan jeg skal få fikset dette. Jeg vet ikke engang hva slags prosessor jeg har, så først og fremst hadde det vært greit å vite av hvordan jeg kan finne ut av det. Tror det er AMD Athlon 64 på 3.0 ghz eller noe, men det hjelper vel ikke når jeg ikke vet helt spesifikt (enda). Fins det noe program jeg kan kjøre for å få opp hva slags hardware jeg har? Jeg vet at det bør gå an å få den til å kjøre stille, siden den ble reklamert som en av de mest stillegående på markedet når jeg kjøpte den (2 år siden). På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 AMD 64 3000+ heter nok prosessoren din (AMD har ikke prosessorer som oppererer på 3Ghz) Gå på start --> min datamaskin (høyreklikk) --> egenskaper --> kommer opp et vindu der spesifikasjonene din står. Enda en god prosessor som ikke produserer mye varme. Burde derfor være mulig å skru ned volten på vifta de slik at det blir mer rolig Lenke til kommentar
pederk Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 AMD Athlon 64 Processor 3200+ 2.01 GHz var det. Hvordan skrur jeg ned volten på vifta, og kan jeg gjøre det uten risiko (mtp om noe annet skulle være galt)? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er vel ikke sa lurt a skru ned volt @ stock vifte EVER? Stock pleier a vaere elendig kjolere all-over. Sa skaff deg en ny kjoler du. Sa blir maskinen bedre kjolt OG du far en stillere PC. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Det er ikke særlig ønskelig, siden jeg skal selge PCen om maks et par måneder. Poenget er at jeg vet at den kan gå stille, men ikke hvordan. Finner ikke ut noe om den Cool'n'Quiet-dealen AMD har heller. Er ingen downloads som passer beskrivelsen. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Sjekk om Cool'n'Quiet er Enabled i BIOS. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Hvordan? Starte PCen på nytt og trykke på den tasten den sier jeg må trykke på? Lenke til kommentar
pederk Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Jeg fant det og skrudde det på. Har så langt ikke gjort noen forskjell. Fikk samtidig sett at temperaturen var på omtrent 50 grader. Er det mye eller vanlig? 6200 rpm sto det også. Endret 3. juni 2007 av pederk Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er ganske høyt ja. Sikkert dårlig kontakt mellom CPU og kjøleellement. Prøv å ta av kjøleblokken, ta på ny kjølepasta og sett den på skikkelig igjen. Da burde Cool'n'Quiet også fungere slik at det blir mindre støy. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 etter to år ville det danne seg en god del støv i pcen din. ettersom du sjekker kjøler å prosessor, se etter støv også. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Støvsugde PCen min. Sikkert ikke anbefalt å gjøre det slik, men har ikke luft på boks eller noe. Jeg lot PCen stå åpen etterpå og tok en titt. Øverst er CPU-vifta, right? Det var veldig mye dritt i kjøleribbene under den jeg fjernet. Den vifta dere ser ribbene til nederst, er det kjøleribbene på skjermkortet? For det var hevdet i reklamen at jeg kjøpte en PC med skjermkort uten vifte. Den lille vifta på høyre side av skjermkortet går ikke rundt i det hele tatt. Hva er det den kjøler? Hvordan kan få den til å funke skikkelig? Endret 5. juni 2007 av pederk Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Du må poste et større bilde for at vi skal kunne se noe særlig. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Kom bildet med? Endret 5. juni 2007 av pederk Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Kom bildet med? 8789434[/snapback] Ja, men det er bare ikke stort nok til å få sett noe. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg prøver å laste opp et større bilde, men hverken bildr.no eller forumet vil ta imot det. Alternativer? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvor stort er dette bildet da? 20MB ? Lenke til kommentar
Risern Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Last opp på imageshack.us da, funker fett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå