Nemorzuz Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei. jeg bruker Premiere pro 2.0. Jeg kopierte video fra kamera i "raw avi" kvalitet. når jeg spiller av de filene så er det helt greit. men når jeg har redigert video ut fra raw avi filer, så blir det striper i alt som beveger på seg. Har prøvd forskjellige fil typer på export video. men blir det samme. har til og med prøvd gif. men striper... men.. når jeg redigerer vid fra *.wmv så blir det ikke striper. men saken er at jeg har redigert en gangske lang video ut i fra raw avi, som jeg har brukt mange timer på. vil ikke gjør dette på nytt. help me out please Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 DV-AVI som kamera trolig orginalt har komprimert videosignalet til er interlaced. Du bør derfor kjøre et deinterlace-filter på råvideoen før du skal redigere den. Dette kan du trolig også gjøre på det ferdige produktet, men det vil ikke se like godt ut. Lenke til kommentar
Nemorzuz Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Hvor setter jeg på deinterlac filter? innpå premiere mener du? eller ett eksternt program? takk for hjelpa så langt. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det finnes nok et deinterlacefilter i premiere, men jeg har aldri brukt det programmet, så jeg vet ikke hvordan det blir gjort. Selv hadde jeg captured råvideoen fra kamera med Virtualdub i Lagarith/LAME og samtidig lagt på et deinterlacefilter før jeg hadde importert dette i Premiere, men det er vel for sent for deg. Lenke til kommentar
Nemorzuz Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Takk for hjelpa. etter at du nevnte om interlace og virtualdub så satt jeg lit på google og fant ut hva interlacing egentlig er og også lærte meg hvordan jeg bruker virtualdub. videon jeg redigerte er nå perfekt Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Om masteren skal vises på tv bør du ikke deinterlace før du gjør post. Når du skal eksportere filmen fra Premiere anntar jeg du skal kunne sette output til progressive/deinterlaced. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 DV-AVI som kamera trolig orginalt har komprimert videosignalet til er interlaced. Du bør derfor kjøre et deinterlace-filter på råvideoen før du skal redigere den. Dette kan du trolig også gjøre på det ferdige produktet, men det vil ikke se like godt ut. 8774539[/snapback] Hvis man skal vise det ferdige produktet på TV, bør man selvsagt la være å deinterlace overhodet, slik at man beholder mest mulig bildeinformasjon. TV'en forventer jo at videoen er interlaced. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå