Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Har sett en del ganger nå at folk spør om hvordan de kan ta opp lyden fra lydkortet. Så derfor tenkte jeg at jeg skulle lage en liten veiviser. Programmer Brukt. Audacity (Installêr gjerne mp3 plugin dersom du ønsker å eksportere til mp3.) Winamp (Eller en annen lydkilde) Selve Prosessen. Først går du inn på "Kontrollpanel", her velger du "Lyder Og Lydenheter". Da skal det se slik ut: Herfra går du inn på "Lyd" og velger "Volum". Så velger du "Stereomiks" eller "Wave Out Mix" (Dersom du ikke får opp denne går du på "Alternativer -> Egenskaper" og huker av.) Denne bør ikke stå veldig høyt, ikke høyere enn to streker med mindre det er veldig lav lyd på det du skal ta opp for da blir lydkvaliteten veldig dårlig. Så åpner vi et lydopptaks program som for eksempel "Audacity", her velger du "Stereomiks". Så åpner du lydkilden du vil ta opp fra, men sett på "Opptaket" før du starter sangen/lydklippet du vil ta opp slik at du får med alt. Lykke til! Freebird.. Endret 22. januar 2008 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Supert! Denne er kjekk å ha vis jeg finner noe på en side Sempron. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det er akkurat slik jeg gjør det Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Denne er flott å ha Men i Audacity trodde jeg strengt tatt du bare kunne velge Stereo Mix, What U Hear eller hva nå lyden heter og bare ta rett opp fra den. Uansett, pleier selv å åpne volumkontroll fra klokkelinjen, velge Alternativer etterfulgt av egenskaper, hake av for innspilling og klikke OK. Så tar jeg bare "Velg" på avspillingslyden ( i mitt tilfelle What U Hear, eller Stereo Mix som er mer vanlig). Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Har ikke lett noe grøvre, men er det noen som har peiling på hvordan man gjør dette i Vista? Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Bumper denne, lurer på hvordan detta funker i Vista. Har aktivert Stereo MIks, men sliter med å ta opp i Audacity... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Får du noen feilmelding? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 http://home.no.net/endrebjo/lydopptak/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå