Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Montere sentrallås og koble den opp mot alarm...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Mazda 323 96-modell uten sentrallås, men med alarm som er fjernstyrt. Kunne veldig gjerne tenkt med sentrallås som jeg kobler opp mot alarmen, og fjernkontrollen, men er usikker på hvordan dette gjøres.

Hadde av dørtrekket på bilen idag og der så jeg tre ledige kontakter som ikke var i bruk. Er det mulighet at noen av disse er til sentrallås og koblet opp mot alarmen?

Hvordan burde jeg eventuelt gå frem for å gjøre dette?

Jonhei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke har sentrallås i bilen så må du innstalere det i dørene dine. Alle sentrallåsene kobles opp mot en styringenhet. Denne styringenheten kan enten fjernstyres direkte, eller så kan du koble en fjernstyring mot den. Dersom alarmen du har i dag har mulighet for å koble til styring for sentrallås kan du gjøre det. Alternativt kan du kjøpe en ny fjernstyring som har alarm output som da kan styre både sentrallåsen og alarmen.

Sett med låser kan du finne f.eks. her

http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=9...7&pn=1229003618

http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=9...7&pn=1229003619

Hva slags alarm har du i bilen nå?

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar
Hei!

Idag har jeg en Defa 500-serie tror jeg. Er nok orginal fra 1996 tipper jeg. Vil det si at jeg muligens kun trenger 2 sentrallåsdrivere (2-dørs bil), og en styringsenhet?

8774669[/snapback]

I beste fall ja, jeg kjenner ikke til Defa alarmene, men jeg synes det er rart om den ikke kan styre sentrallås. Noen alarm/fjernkontroll enheter kan også styre sentrallåsmotorer direkte slik at du ikke trenger en egen styringsenhet for sentrallåsene, men det beste er vel kanskje å kjøpe et kit med styringsenhet og to låser og så koble sentrallåsen mot alarmen.

Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg eventuelt dette? Hvordan fester jeg sentrallåsdriverne, hva skal kobles hvor?

Dette er kanskje noe butikken har greie på eller?

8774860[/snapback]

Ja, men det burde ikke være så vanskelig å få til selv. Alt sentrallåsene trenger er en puls på 1 sekund når dørene skal åpnes eller lukkes.

Å innstallere sentrallås er relativt enkelt, og det å koble den mot alarmen burde også være greit.

Fant denne på nettet som kanskje kan hjelpe deg

http://www.defa.com/doc/5090.997706518.DEF...sningxNorsk.PDF

Så vidt jeg kan se kan DEFA enheten styre sentrallåsen din.

Du ka jo skaffe deg sentrallås kitet og innstallere dette, og eventuelt ta den til en defa forhandler om du ikke finner utav det å koble dem sammen. Hvordan du skal innstallere selve sentrallåsen vil være beskrevet i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...