Gå til innhold

msi-kt3-ultra instillinger i bios

Anbefalte innlegg

Jeg har et msi-kt3-ultra hk xp2000cpu 512mb pc2700 minne jeg er intresert i og overklokke litt med og forandre fsb men hvilke insillinger skal jeg gjøre om i biosen? hva skal instillingene stå på osv? har prøvd og overklokke litt med og skru opp fsb fra 133 til 138 men får bare feil mld og windows starter ikke opp noen som hadde hatt tid til og hjelpe en nybegynner fra scratch?

Mvh Pitt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nesten det samme kortet, hakket bedre. En XP1900+ som er klokket til 1,66Ghz dvs. 2000+. FSBstår på 139 og resten er normalt Rammen min er ganske god da, men den klarer ikke CAS2 på 139Mhz FSB, Det er bare å justere volt og FSB, men du bør ha god kjøling noe som jeg ikke har.

Lenke til kommentar

Har helt likt kort som deg, med en XP1700+ (palamino) og kjører FSB på 155Mhz. Få å få det til å bli stabilt har jeg økt core voltage til 1,85. Har også valgt DRAM speed: HCLK+33 for å få litt mer av minne. Blir da noe sånt som (155+33)*2 = 376Mhz Har ingen problemer med å kjøre 155Mhz FSB, så lenge jeg øker spenning til CPU og RAM. (RAM volt, 2,8) Med disse instillingene, og ved 100% load har jeg max 59c på CPU og 50c idle.

Har et POV GF4 Ti 4200SE kort, og det har ingen problemer med en agp hastighet på 77,5Mhz. Om du skulle oppleve ustabilitet pga skjermkort, han du jo prøve å stille opp spenningen litt til AGP porten.

FreeFragz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...