pittbull Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har et msi-kt3-ultra hk xp2000cpu 512mb pc2700 minne jeg er intresert i og overklokke litt med og forandre fsb men hvilke insillinger skal jeg gjøre om i biosen? hva skal instillingene stå på osv? har prøvd og overklokke litt med og skru opp fsb fra 133 til 138 men får bare feil mld og windows starter ikke opp noen som hadde hatt tid til og hjelpe en nybegynner fra scratch? Mvh Pitt Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hei, jeg har samme hk som deg og ca samme cpu eg har en xp1900 og jeg har alle bios innstilingene på standar og da fikk jeg fsb en opp til 147 stabilt!! kommer an på hvilket grafikk kort du har osv, og ikke minst hvilken cpu kjøler du har!!! Lenke til kommentar
pittbull Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har et pov geforce ti4600 kort. forandrer jeg så mye som 1mhz på fsb i biosen til hk får jeg beskjed under oppstart om at det er en feil i systemet akuratt som det er en sperre der. Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Det kan være tempen din som er for høy, eller at ramen din er litt dårlig, eller også at noen av innstilingene dine er feil sjekk i manualen til hk et... Lenke til kommentar
Ëonwe Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg har nesten det samme kortet, hakket bedre. En XP1900+ som er klokket til 1,66Ghz dvs. 2000+. FSBstår på 139 og resten er normalt Rammen min er ganske god da, men den klarer ikke CAS2 på 139Mhz FSB, Det er bare å justere volt og FSB, men du bør ha god kjøling noe som jeg ikke har. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 lås opp cpu du da kan du sette multiplier på 10,5 og prøv om du får den opp i 11,5.sett fsb på 166 da får du et brukbart system Lenke til kommentar
formann Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har helt likt kort som deg, med en XP1700+ (palamino) og kjører FSB på 155Mhz. Få å få det til å bli stabilt har jeg økt core voltage til 1,85. Har også valgt DRAM speed: HCLK+33 for å få litt mer av minne. Blir da noe sånt som (155+33)*2 = 376Mhz Har ingen problemer med å kjøre 155Mhz FSB, så lenge jeg øker spenning til CPU og RAM. (RAM volt, 2,8) Med disse instillingene, og ved 100% load har jeg max 59c på CPU og 50c idle. Har et POV GF4 Ti 4200SE kort, og det har ingen problemer med en agp hastighet på 77,5Mhz. Om du skulle oppleve ustabilitet pga skjermkort, han du jo prøve å stille opp spenningen litt til AGP porten. FreeFragz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå