hojo Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei! Jeg har et problem med at skriveren ikke vil kjenne igjen patronen med magenta! Skriveren er av typen Canon pixma ip5300, den er en måned gammel. Jeg setter inn blekkpatronen og lyset som indikerer at den er satt riktig i lyser, så lukker jeg dekslet, og skriveren begynner å kalibrere seg. Så stopper det opp og og varsel lampa begynner å blinke raskt 16 ganger i en loop. så tar jeg og løfter opp dekslet igjen og da kommer patronene frem og inikasjons lampa for magenta lyser ikke. Når jeg ser i manualen til skriveren så står det at når varsel lampa blinker 16 ganger, så betyr det at det er satt i en blekkpatron som ikke gjenkjennes av skriveren. Men hvordan kan det ha seg, jeg har fremdeles ikke byttet blekpatron enda. de som står i skriveren nå fulgte med når skriveren ble kjøpt. Det virket som det skulle 3 uker etter at jeg kjøpte skriveren. Lenke til kommentar
rubbish Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hei! Jeg kjenner ikke til blekk-systemet til canon om dem bruker regionaliserte blekkpatroner eller ikke, men jeg går ut ifra at du bruker orginal-patron. noen tips jeg kan komme på som du kan prøve 1) prøv å ta ut patronene og sett dem inn en etter en, ta ut strømmen, skru på strømmen og sett inn patron når skriveren spør etter patronen. 2) Sjekk om det er noen ny firmware-oppdatering på skriveren på canons hjemmesider 3) Prøv med ny patron (kan være feil med den) 4) er skriveren under 1mnd så kan du kontakte forhandleren der du kjøpte den så kan dem sikkert bytte den. 5) kontakt supporten til canon Det var mine tips, lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå