Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av etter noen minutter

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har hatt dette problemet siden 3-4 uker. Nå har maskinen begynnt å slå seg av etter noen minutter, Den klarer max 10 minutter hvis den ikke har vært på i noen timer, etterpå klarer den ikke lenger enn 1 minutt eller noen ganger klarer den ikke en gang hele Windows start-up prosess. Jeg har Windows XP pro SP2 installert på denne. Jeg tenkte at det var noe galt med hovedkortet eller skjermkortet. Men nå prøvde jeg maskinen med Ubuntu 6.10 Live CD og alt fungerer som den skal. Den har nå vært på i 6 timer. Jeg har ikke installert Ubuntu på harddisken enda, bare kjører fra LiveCDen. Er det noe feil med harddisk eller XP? Hva synes dere?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

Jeg har hatt dette problemet siden 3-4 uker. Nå har maskinen begynnt å slå seg av etter noen minutter, Den klarer max 10 minutter hvis den ikke har vært på i noen timer, etterpå klarer den ikke lenger enn 1 minutt eller noen ganger klarer den ikke en gang hele Windows start-up prosess. Jeg har Windows XP pro SP2 installert på denne. Jeg tenkte at det var noe galt med hovedkortet eller skjermkortet. Men nå prøvde jeg maskinen med Ubuntu 6.10 Live CD og alt fungerer som den skal. Den har nå vært på i 6 timer. Jeg har ikke installert Ubuntu på  harddisken enda, bare kjører fra LiveCDen. Er det noe feil med harddisk eller XP? Hva synes dere?

Takk på forhånd!

8774152[/snapback]

Mener at dette kan være et ustabilt HK. Jeg hadde samme problem med et gammelt VIA HK med en AMD Duron prosessor for en stund siden. Etter at jeg byttet det så funket pcen min helt fint igjen. Hvilket hovedkort og CPU er det du har? hvis du har muligheten til å bytte hovedkort med en annen som har samme type sokkel til CPU'en din, å det da funker greit, så må du vel til innkjøp av et nytt HK :ermm: Men det kan jo og være strømforsyningen din. Men siden du greier å kjøre en Linux distro så kan det vel og være ustabile drivere til HK'et ditt som Windows behandler? Men er ikke helt sikker her altså, folk får rette meg opp hvis jeg er helt ute å kjører her :p

Endret av generalbjartish
Lenke til kommentar
Heisann,

Jeg har hatt dette problemet siden 3-4 uker. Nå har maskinen begynnt å slå seg av etter noen minutter, Den klarer max 10 minutter hvis den ikke har vært på i noen timer, etterpå klarer den ikke lenger enn 1 minutt eller noen ganger klarer den ikke en gang hele Windows start-up prosess. Jeg har Windows XP pro SP2 installert på denne. Jeg tenkte at det var noe galt med hovedkortet eller skjermkortet. Men nå prøvde jeg maskinen med Ubuntu 6.10 Live CD og alt fungerer som den skal. Den har nå vært på i 6 timer. Jeg har ikke installert Ubuntu på  harddisken enda, bare kjører fra LiveCDen. Er det noe feil med harddisk eller XP? Hva synes dere?

Takk på forhånd!

8774152[/snapback]

Mener at dette kan være et ustabilt HK. Jeg hadde samme problem med et gammelt VIA HK med en AMD Duron prosessor for en stund siden. Etter at jeg byttet det så funket pcen min helt fint igjen. Hvilket hovedkort og CPU er det du har? hvis du har muligheten til å bytte hovedkort med en annen som har samme type sokkel til CPU'en din, å det da funker greit, så må du vel til innkjøp av et nytt HK :ermm: Men det kan jo og være strømforsyningen din. Men siden du greier å kjøre en Linux distro så kan det vel og være ustabile drivere til HK'et ditt som Windows behandler? Men er ikke helt sikker her altså, folk får rette meg opp hvis jeg er helt ute å kjører her :p

8774555[/snapback]

Har du forsøkt å gjøre den ren? ofte kommer sånne problem av at prosessoren eller skjermkortet er overopphetet, prøv å blås den ren med trykkluft..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...