basushjerne Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei! Jeg har et logitech Z-5500 anlegg. Satellitthøyttalerne er det veldig skarp lyd i når jeg spiller på fult. Så lurer jeg på: Er det selve høyttalerne som lager skarp lyd? Eller er det mest forsterkeren som sender ut skarp lyd? Noen som vet, eller tror? Vurderer å kjøpe noen skikkelige satellitthøyttalere i tilsvarende watt, men vet ikke om lyden blir no' særlig bedre av det (hvis det allikevel er forsterkeren som kun sender ut lyd i de høye frekvensene). Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 har også erfart skarp lyd når det spilles av på pcen jeg har med X-Fi lydkort. Med Audigy lydkortet mitt syntes jeg lyden er helt toppers til musikk ! Hvilket lydkort har du? Det kan ha noe å si. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hm, jeg opplevde motsatt når jag hadde det settet, når jeg fikk nye høyttalere så la jeg merke til hvor dempa diskant det egentlig var. Du kan jo bare gå inn på innstillingene og dempe diskanten da. Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Hm... Merkelig. Jeg bruker lydkortet som fulgte med hovedkortet. Hovedkortet kosta 400 :!: Er vel kanskje noe med det ja , men uansett så skulle jeg gjerne visst om det var forsterkeren eller høyttalerne som sender ut skarp lyd... Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 oi.. da kan du få lov til å slå meg hardt i trynet om jeg tar feil når jeg sier at lydkortet må være hovedårsaken Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Da er nok det hovedårsaken Men tror dere at jeg ville fått bedre mellombass hvis jeg hadde kjøpt f.eks. disse som fronthøyttalere? Eller er forsterkeren bare ment til å spille med de høyttalerne som følger med? Og kun det de kan takle? Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg har opplevd det samme med mitt Z-2300-anlegg. Fant ut at årsaken var at lyden ble reflektert eller "hoppet" fra skrivebordet som høytalerne sto på, såkalt "desk bounce". Dette skaper forstyrrelser i lydbildet som blir veldig skarpe for ørene. Løsningen ble å montere høytalerne på veggen, så de fikk litt avstand fra skrivebordet. Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Takk for svar Tror jeg heller satser på nytt lydkort ja, enn nye høyttalere... Og BTW dir3, jeg har høyttalerne på veggen, så det er nok ikke grunnen... Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Bruker du optisk kabel for overføring av lyd? Har du forsøkt å enable passtrough slik at lydkortet bare slipper lyden gjennom og lar anlegget ta seg av prosessering av lyden ? Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Bruker ikke optisk kabel. Bare vanlig stereo kabel. Skjønner hva du mener med "enable passtrough", men finner ikke ut hvordan jeg gjør det... lydkortet mitt er ganske dårlig, så tror ikke det har så stort utvalg av innstilling Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Da er nok det hovedårsaken Men tror dere at jeg ville fått bedre mellombass hvis jeg hadde kjøpt f.eks. disse som fronthøyttalere? Eller er forsterkeren bare ment til å spille med de høyttalerne som følger med? Og kun det de kan takle? 8774331[/snapback] Tviler på forsterkeren i settet klarer å drive tilfredsstillende, er nok lite vits. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Bruker ikke optisk kabel. Bare vanlig stereo kabel. Skjønner hva du mener med "enable passtrough", men finner ikke ut hvordan jeg gjør det... lydkortet mitt er ganske dårlig, så tror ikke det har så stort utvalg av innstilling 8778810[/snapback] Det er at lyden går rett i gjennom lydkortet uten at det blir behandlet på noen måte. Men det er kun mulig om du bruker digital overføring (stereo/surround spiller ingen rolle). Da er det akkurat samma hvordan lydkort du har. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Som regel holder det at du kobler til med en optisk kabel Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Takk for svar, men jeg lurer fortsatt på om det går an å kjøpe et annet sett fronthøyttalere for å få litt mer mellombass... Fronthøyttalerne i settet har nesten ikke noe mellom bass i det hele tatt... Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Takk for svar, men jeg lurer fortsatt på om det går an å kjøpe et annet sett fronthøyttalere for å få litt mer mellombass... Fronthøyttalerne i settet har nesten ikke noe mellom bass i det hele tatt... 8805281[/snapback] du får sikkert mer trykk om du kobler til mefd optisk kabel, er nesten helt sikker på at forsterkeren fra logitec gjør en bedre prosseseringsjobb enn det integrerte kortet ditt ville gjort. Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Lydkortet mitt har ikke optisk utgang Sier sitt... Skal ha ny pc etter sommern... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå