r2d290 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hallo... hver gang jeg starter datamaskinen i ubuntu 7.04 desktop, vises ikke verktøylinja oppe eller nede. Skrivebordsikonene vises likevel... Jeg må da trykke ctrl+alt+backspace, og logge inn på nytt: da kommer den alltid opp. Dette tror jeg kan ha noe med avinstallasjonen av kde, da jeg slettet ganske mange filer i sammenheng med dette... tips til å få tilbake denne? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hva med å ta en re-installasjon av "gnome-panel" via Synaptic pakkebehandleren? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Du kan jo starte med å se om kommandoen 'killall gnome-panel' hjelper da. Da kan vel den i så fall bare legges inn i oppstarten som midlertidig løsning. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Du kan jo starte med å se om kommandoen 'killall gnome-panel' hjelper da. Da kan vel den i så fall bare legges inn i oppstarten som midlertidig løsning. 8816623[/snapback] men problemet er: HVA skal jeg legge til? (er ikke så flink med linux...) Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 hva med: sudo aptitude remove gnome-panel og så: sudo aptitude install gnome-panel Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg har dette problemet på Archlinux også, ikke samme distro men absolutt det samme problemet. Her fikser jeg det med å bare krasje x-server å logge inn på nytt. Jeg lurer på hvorfor dette skjer, siden det tydeligvis går på gnome og ikke distro. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Søk etter buggen på http://bugzilla.gnome.org/ Hvis den ikke finnes si ifra Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 hmm... nå har jeg gjort det store... jeg startet opp beryl, og da ble problemet enda verre. Nå får jeg aldri opp verktøylinjen, så nå vet jeg ikke hvordan jeg skal skru av igjen beryl... noen som vet hvordan jeg deaktiverer beryl uten verktøylinja? Lenke til kommentar
kommers Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Du kan jo prøve å drepe den. Åpne et terminal-vindu, enten via alt+F2 og starte "gnome-terminal" eller trykk f.eks. ctrl+alt+f2 (bruk ctrl+alt+f7 for å komme tilbake igjen) og logg inn, drep beryl-skiten med pkill beryl[trykk-tab] <- tab vil enten gi forslag eller autofullføre navnet for deg, sannsynligvis finner den en som heter beryl-manager. Men å bare drepe den løser nok ikke problemet ditt på lang sikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå