Lagaada Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Jeg har 2mbit tilknytning via Universitetet i Bergen og prøvde den testen på ITavisen.. her er resultatet: ITavisen.no speedometer resultat: IP-adressen xxx lastet ned 964677 Bytes på 7.1000000000000005 sekunder. Nedlastingshastighet: 1087 kbit/s. Så da er spørsmålet slik: Hva pokker trenger man 2mbit til lokalt når en ikke får maxet båndbredden i Norge engang? Jeg må åpne flere DL sessions for å klare å bruke 2mbit båndbredden fullt ut... DL fra USA er sjeldent det går raskere enn 30kbytes/s... Og kom ikke her og si at UIB har dårlige linjer... Lenke til kommentar
JonV Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Da regner jeg med at du sitter alene på linja!! kast ut alle andre og du får alt for deg selv. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Jeg sitter her på Tronica og koser meg med 1000 mbit... :smile: Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Dette er en "smakssak" etter min mening. Jeg abb. på 1024kb/s, men har gått ned til 384kb/s, fordi surfingen gikk ikke noe særlig fortere med den største hastigheta, og på nedlasting har man jo den tida man trenger. Og med lavere hastighet er upload på kontoen min mindre.... skarsk [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2001-12-28 10:19 ] Lenke til kommentar
Prox Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 sintbrus. åssen i helvete... hehe, pris'a?ytellse? og hva er tronica? Lenke til kommentar
eberland Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg har 2mbit tilknytning via Universitetet i Bergen og prøvde den testen på ITavisen.. her er resultatet: ITavisen.no speedometer resultat: IP-adressen xxx lastet ned 964677 Bytes på 7.1000000000000005 sekunder. Nedlastingshastighet: 1087 kbit/s. Så da er spørsmålet slik: Hva pokker trenger man 2mbit til lokalt når en ikke får maxet båndbredden i Norge engang? Jeg må åpne flere DL sessions for å klare å bruke 2mbit båndbredden fullt ut... DL fra USA er sjeldent det går raskere enn 30kbytes/s... Og kom ikke her og si at UIB har dårlige linjer... [Rippe opp i gamle diskusjoner] Grunnen til din lave hastighet er nettopp at du er koblet på nett gjennom UiB sin server. Der kan du nok regne med at det er andre som bruker samme linjen. Hvis du derimot på hjemmekontor.broadpark.no og logger på med brukernavn familie og passord nextgentel, vil du kobles opp gjennom NGT sin server og oppnå bortimot full hastighet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå