Nutjob Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Hei. Jeg skal ha en selvbygd pc og lurer på hva som er forskjel og hva som støtter hva av 32 og 64-bits versjonen av "Home Premium". Skal kjøpe OEM versjon i så fall. Vanlig blir for dyr Så, kan noen hjelpe meg her? Om jeg kjøper 64-bit tenker jeg da på at det kan vere lurt viss jeg skal oppgradere til 4gb ram med tiden. Annet enn at 32-bits versjonen ikke utnytter mere enn 3,3gb ram vet jeg ikke om forskjelene. Kan noen hjelpe meg her? EDIT: støtter 64-bits versjonen 1.6 og wow?? dette er ett must, iallefall cs 1.6 Endret 3. juni 2007 av zaltmann Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei. Jeg skal ha en selvbygd pc og lurer på hva som er forskjel og hva som støtter hva av 32 og 64-bits versjonen av "Home Premium". Skal kjøpe OEM versjon i så fall. Vanlig blir for dyr Så, kan noen hjelpe meg her? Om jeg kjøper 64-bit tenker jeg da på at det kan vere lurt viss jeg skal oppgradere til 4gb ram med tiden. Annet enn at 32-bits versjonen ikke utnytter mere enn 3,3gb ram vet jeg ikke om forskjelene. Kan noen hjelpe meg her? EDIT: støtter 64-bits versjonen 1.6 og wow?? dette er ett must, iallefall cs 1.6 8773587[/snapback] WoW har jeg ikke testa under Vista 64bit men både HL original og source baserte mods + originalspilla fungerer greit, om enn ikke helt XP ytelse enda. Alt av spill som jeg har testa har fungert helt fint, utenom enkelte gamle og sære titler (typisk 2000 eller eldre). Kompatibiliteten med det meste av 32bit programvare utmerket. Kan være at en må laste ned ferske versjoner av enkelte typer programvare som feks antivirus og hva enn nå bruker for å brenne cd'er/dvd'er, men det gjelder etter min erfaring så langt vista generelt sett og ikke 64bit versjonen spesielt. Vista har mulighet for å sette .exe filer til å kjøre i kompatibilitetsmodus for feks WinXP. Denne har også effekt på installfiler. Om noe skulle skure kan det være verd å teste denne funksjonen. Personlig mener jeg at om en først skal ta steget opp til Vista, så kan en like gjerne gå 64bit med engang, det er tross alt fremtiden og spesielt skikkelig støtte for 4gb minne eller mer er et godt poeng. Kjører sjøl Vista Ultimate på en 8800gts SLI rigg med en moderat klokka E6600 og et 680i hk. 4gb RAM. Det er mye snakk om drivere til Vista, da spesielt gfx. Både ATI og Nvidia har slitt en del her, kjenner ikke til ATIs progresjon på dette området, men Nvidia har gjort store fremskritt de siste månedene. Regner med at det er snakk om et par måneder til før driverne er virkelig gode, men siste betarelease (158.45) fungerer relativt bra nå. Lykke til! /DFN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå