Gå til innhold

Computercity, min erfaring


Anbefalte innlegg

Det er jo uansett lave marginer i elektrobransjen.

 

Når det gjelder forsikringer, ser jeg at MANGE har dette behovet. Det er også mange som ikke har behovet.

 

Jeg anser det som en god selgers jobb å skulle informere alle kunder om mulighetene man har, og vilke tilleggsprodukter/tjenester de kan/bør ha med seg. Her skiller de gode selgerene seg fra de dårlige! De dårlige selgerene presser kunden til kunden blir nær sur... ;p

 

Alastor forstår hva jeg mener her. Det er også andre her på forumet som jobber med det samme, og vet at selgere skjelden er griske og gale etter å få igjennom salg.

 

Det er også fakta fra nesten ALLE bransjer, at sjefer får bonuser basert på salgsresultater. Dette gjelder McDonalds, Beninstasjoner, elektrobutikker, klesbutikker og så videre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

En annen ting, er at butikker som har solgt varer med forsikring, og som det er helt vanlige fabrikkfeil som burde gå på vanlig garanti, blir henvist til å ta det opp med forsikringa. De slipper dermed unna det ekstra brydderiet. Selvsagt er dette helt feil å gjøre.

8785236[/snapback]

 

En butikk får mye mere papirmøl med å sende noe inn som en forsikringssak enn å sende det inn som en garantisak.

 

Husk at garanti er noe produsenten av produktet står for, ikke butikken. Dersom forsikringsselskapet skal dekke garantisaker vil premien på forsikringen gradevis bli dyrere. Kundene vil ikke kjøpe den mer og butikken vil miste salg på denne.

 

Tviler derfor på at hva du sier stemmer noe som helst sted. Tv2 Hjelper deg gikk ut og sa det samme som du sier her for noen år tilbake, men etter litt undersøkelser fra aftenposten viste deg seg å bare være tull.

Lenke til kommentar

Nå er det jo faktisk slik i Elkjøps tilfelle at forsikringsvurdering og skademelding har de null og niks med.

 

Kunde ringer et telefonnr til forsikringsselskapet (som han får utdelt ved tegning av forsikring), som gir svar med en gang, og sender så rekvisisjon til butikk om de godkjenner forsikringssaken - evt sender ny vare direkte til kunden uten at kunde engang behøver å gå innom butikk.

 

Kommer en kunde og ønsker å melde skade i butikk, får han låne en telefon, og melder skaden selv på samme måte som nevnt ovenfor.

 

Altså er det lite papirarbeid - men viktigst, den svindelen som sesteen mente var tilfelle er umulig å få gjennomført i praksis :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...