Tommelom Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Fra tid til annen faller tilgangen til web bort. Messenger, ftp, bittorrent og alt annet nettrelatert funker. Men webleseren finner ikke noen tilgang til nettet. Eneste løsning er å restarte maskina så er alt på nett igjen. Dette hender med noen dagers mellomrom. Jeg kjører trådløst til en SMC ruter med et Belkin usb-kort på maskina og Telenor adsl. Bruker Vista Home Premium. Kan noen fortelle meg hvorfor dette skjer? Hjelper ikke å slå av alt jeg har av brannvegger, så er det sagt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Dette skjer fordi du bruker bittorrent. Da blir routeren overbelastet og får bl.a. problemer med å slå opp DNS (navneserver) på internett. Reduser antall tilkoblinger i bittorrentprogrammet til f.eks 50 og prøv igjen. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg vet at bittorrent kan skape krøll med nettet, men det hjelper ikke å lukke clienten. Det eneste som hjelper er rebooting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå