pompen75 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei. Jeg skal bygge meg en stue pc. Jeg har pr i dag. Canaldigital abbo + 1 kr boks.. Jeg ønsker følgende. 1.Koble parabolen direkte til min stue pc ved hjelp av et dvb –s kort. Dette må støtte s-video da jeg ikke har flatskjerm enda. Ønsker mulighet til å bruke mediacenter eller mediaportal. Slik at jeg kan ta opp på hard disk osv. 2.Vet ikke om dette er mulig. Men, vil høre med ekspertisen her inne. Jeg har jo kun 1 kort fra canal digital. Men, jeg ønsker en løsning som gjør at jeg ved det ene kortet kan se på to kanaler samtidig. For eksempel at kjærringa ser en kanal på tv og jeg pc. Alt igjennom stue pc. Jeg har lest meg frem til at alle fall alt 1 er mulig. Men, hvilket kort vil dere anbefale at jeg skal kjøpe. Og trenger jeg noen cam? Eller smartcard reader. (eller er muligens dette det samme) Ønsker også tips om nettbutikker som har dette. Hvis alt 2 er mulig så ønsker jeg gjerne en liten utgreing her også. Software osv. På forhånd Takk Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hei. Jeg skal bygge meg en stue pc. Jeg har pr i dag. Canaldigital abbo + 1 kr boks.. Jeg ønsker følgende. 1.Koble parabolen direkte til min stue pc ved hjelp av et dvb –s kort. Dette må støtte s-video da jeg ikke har flatskjerm enda. Ønsker mulighet til å bruke mediacenter eller mediaportal. Slik at jeg kan ta opp på hard disk osv. 2.Vet ikke om dette er mulig. Men, vil høre med ekspertisen her inne. Jeg har jo kun 1 kort fra canal digital. Men, jeg ønsker en løsning som gjør at jeg ved det ene kortet kan se på to kanaler samtidig. For eksempel at kjærringa ser en kanal på tv og jeg pc. Alt igjennom stue pc. 8773285[/snapback] 1. Det er ikke dvb-s kortet som må stötte dvb-s, det er skjermkortet ditt som må ha s-video ut. I tillegg til kort trenger du CI interface og CAM. www.dvbshop.org har mye sånt. www.sagi.no også. Usikkert om du får det til å virke, kommer an på hvordan det er med denne pairingen til Canal Digital. Spesielt om du har relativt nytt smartkort/abonnement så kan det kanskje väre tröbblete. 2. Ikke mulig såvidt jeg vet med noe lovlig alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå