Gå til innhold

Koble mp3spiller på cd-spiller

Anbefalte innlegg

Jeg har en billig mp3-spiller og en billig cd/kassettspiller, som jeg har lyst til å prøve å koble sammen. Hvor vanskelig kan det være?

Teorien min er å koble hodetelefonuttaket på mp3-spilleren sammen med inngangen på forsterkeren på cd-spilleren, men havner jeg da i trøbbel pga. forskjellige spenninger/signal/effekt osv?

Kan jeg sprenge forsterkeren på noen måte?

Endret av Tharos_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er planen din og bruke mp3 spilleren din sammen med anlegget?

8773263[/snapback]

Ikke noe anlegg akkurat altså. Det er en sånn liten bærbar cd/kassett-spiller med radio. Ingen audioinnganger på den, kun en hodetelefonutgang, så det er derfor jeg lurer litt på hva slags feller jeg kan falle i.

Lenke til kommentar

altså:

mp3 med hodetelefonutgang skal koples til en bærbar cd/kasettspiller som også har radio? Hva med å prøve en av disse fm transmitterne? Det er det enkleste.

Har en fm transmitter selv. Det er så enkelt som å kople den til mp3 spilleren. skru på mp3, radio og senderen. Sett radiosenderen på en frekvens og sett radiomottakeren på den samme.

Lenke til kommentar

FM sendere har SVÆRT dårlig lyd i forhold til en kassett-overgang...

Vil heller anbefale en kassettadapter: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=392506

Det er rett og slett en kassett med jackplugg. Brukte en slik i bilen i mange år. Har i ettertid kjøpt CD-spiller, og har nå en FM-sender på MP3-spilleren. Det er skikkelig dårlig i forhold til kassettadapteren jeg hadde før.

Det er sikkert mulig å få tak i en slik uten strømforsyningen... kanskje hos din lokale radio/tv-forhandler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...