Gå til innhold

Audigy SE vs X-Fi Xtreme Audio

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Håper på litt hjelp her sånn :)

Jeg lurer på å kjøpe nytt lydkort og lurer fælt på hva jeg kan forvente meg.

Akkurat nå har jeg SB Audigy SE men vurderer sterkt SB X-Fi Xtreme Audio (er bestilt men ikke sendt ennå så ordren kan endres). Er ikke nøye med EAX og sånt i og med at jeg ikke spiller så mye, men jeg vil gjerne ha bedre stereolyd.

Hvilke forskjeller kan jeg forvente i lydkvalitet?

Ellers har jeg disse høyttalerne som jeg er pokkers så fornøyd med! :thumbup:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303910

Takker for all hjelp og innlegg. =)

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke det, skal ta en kikk.

Er lydkort i forskjellige prisklasser. Er gla i golyd så det mulig jeg bestiller noe dyrere i stedet. Er likevel nysgjerrig på hvor god lyd X-Fi Audio'en har. Pga pris. Hmmm ... er ikke enkelt dette. Men det er vel like greit å kjøre på og bestille godsakene med en gang ... =)

Er du veldig fornøyd?

Takk for linken forrsten :-D

Lenke til kommentar
Har ikke det, skal ta en kikk.

Er lydkort i forskjellige prisklasser. Er gla i golyd så det mulig jeg bestiller noe dyrere i stedet. Er likevel nysgjerrig på hvor god lyd X-Fi Audio'en har. Pga pris. Hmmm ... er ikke enkelt dette. Men det er vel like greit å kjøre på og bestille godsakene med en gang ... =)

Er du veldig fornøyd?

Takk for linken forrsten :-D

8773365[/snapback]

Har nettopp installert Onkyo kortet (levert direkte hjem på døra fra Tokyo). Det oser av kvalitet. Gullforgylte kontakter/kabler, kvalitetskondensatorer, fet lyd og null problemer under Vista Ultimate. Jeg startet direkte med de nyeste Vista driverne.

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke Windows, bør du helt klart velge X-Fi, da dette kortet er i en helt annen klasse enn Audigy SE. Men skal du bruke GNU/Linux, bør du heller se på Audigy 2 ZS eller Audigy 4, da X-Fi overhodet ikke lar seg bruke i GNU/Linux grunnet manglende driverstøtte samt et lite samarbeidsvillig Creative.

Lenke til kommentar
Audigy SE är ett billigt kort som är märkbart bättre än ett inbyggt. Det är helt grejt om du inte spiller allt for mye. Tror det hade varit mere kult med ett bedre i och før sig..

8782403[/snapback]

Intel HD Audio synes jeg gjør en respektabel jobb i forhold til at vi snakker om et integrert lydkort. Selvfølgelig er et dedikert kort som Audigy 2 ZS merkbart bedre, men det er vel ikke noe annet enn å forvente heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...