Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann, vi har et prosjekt på skolen som dreier seg om atomkraftverk.

I den forbindelse fant jeg en flash animasjon som forklarer mye av delene ganske greit og hadde lyst til å ta denne med på framleggingen.

Og i den forbindelse, så har jeg hørt snakk om at det er mulig å kopiere en flashanimasjon og inn til dataen, men så fjern som jeg er på dette området så lurte jeg på om noen som kunne dette ?

Det dreier seg altså om å kopiere en flash til powerpoint animasjon. (helst, men kan også kopieres som en enkel flash som kan kjøres opp på siden)

Takk for all hjelp på forhånd

Til moderator, har jeg feilpostet ? flytt den gjerne, var vanskelig å bedømme hvor det var riktig å plassere tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, vi har et prosjekt på skolen  som dreier seg om atomkraftverk.

I den forbindelse fant jeg en flash animasjon som forklarer mye av delene ganske greit og hadde lyst til å ta denne med på framleggingen.

Og i den forbindelse, så har jeg hørt snakk om at det er mulig å kopiere en flashanimasjon og inn til dataen, men så fjern som jeg er på dette området så lurte jeg på om noen som kunne dette ?

Det dreier seg altså om å kopiere en flash til powerpoint animasjon. (helst, men kan også kopieres som en enkel flash som kan kjøres opp på siden)

Takk for all hjelp på  forhånd

Til moderator, har jeg feilpostet ?  flytt den gjerne, var vanskelig å bedømme hvor det var riktig å plassere tråden.

8772887[/snapback]

Gjør følgende:

Tøm cache på internet browseren du bruker (de temporære filene).

Gå så inn på siden som har flash-animasjonen.

Søk så på maskinen din etter filer med *.swf (flash animasjons filer).

Disse kan du dra inn i web-browseren for å finne den riktige filen, når du har funnet riktig animasjon så kopierer du den ut til mappen som du har powerpoint presentasjonen i.

Gå inn i powerpoint og velg meny: view-->toolbars-->Control Toolbox.

Når denne kommer opp kan du velge "more controls" nede til høyre i den toolboxen, i listen skal de da være noe som heter Shockwave flash object. Velg denne og plasser markøren på siden du ønsker skal ha flash animasjonen, og lag en firkant på siden v.h.a musen.

Høyre-klikk på denne firkanten og velg "properties", i boksen som kommer opp nå skriver du bare inn det filnavnet du har på animasjonen.

Forutsetter at flash player etc er installert på maskinen (så bør sjekkes før en evt presentasjon om det skal gjøres på annen maskin en din egen...:) )

Lenke til kommentar
Hvor ligger denne flashfilen?

8776046[/snapback]

hei, den ligger på passordbeskyttet sted så jeg tror det kan bli vanskelig for deg å få tilgang, med mindre du har tilgang til www.lokus.no ?

Heisann, vi har et prosjekt på skolen  som dreier seg om atomkraftverk.

Takk for all hjelp på  forhånd

Til moderator, har jeg feilpostet ?  flytt den gjerne, var vanskelig å bedømme hvor det var riktig å plassere tråden.

8772887[/snapback]

Gjør følgende:

Tøm cache på internet browseren du bruker (de temporære filene).

Gå så inn på siden som har flash-animasjonen.

Søk så på maskinen din etter filer med *.swf (flash animasjons filer).

Disse kan du dra inn i web-browseren for å finne den riktige filen, når du har funnet riktig animasjon så kopierer du den ut til mappen som du har powerpoint presentasjonen i.

Gå inn i powerpoint og velg meny: view-->toolbars-->Control Toolbox.

Når denne kommer opp kan du velge "more controls" nede til høyre i den toolboxen, i listen skal de da være noe som heter Shockwave flash object. Velg denne og plasser markøren på siden du ønsker skal ha flash animasjonen, og lag en firkant på siden v.h.a musen.

Høyre-klikk på denne firkanten og velg "properties", i boksen som kommer opp nå skriver du bare inn det filnavnet du har på animasjonen.

Forutsetter at flash player etc er installert på maskinen (så bør sjekkes før en evt presentasjon om det skal gjøres på annen maskin en din egen...:) )

8776239[/snapback]

Konge! takk!, skal se om jeg får det til ;)

Trond..

Lenke til kommentar

Youtube kjører da ikke Flash, gjør dem ?

Anyways, pluginen har jeg letet etter før, vet du hvor du finner den ?

Fikk endel problemer med forrige guide, i og med at jeg har en bærbar med begrenset bruker, men kan og kopiere den fra min stasjonære og private.

Får jo søren med ikke tilgang til Temp mappen. :cry:

Men som sagt, tror ikke det skal bli noe problem, gjør det på min private og drar over.

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...