Bliv1n Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Spilte litt BF 2, har hatt litt lagg i det siste, sikkkert på tide med formatering, men jeg bestemte meg altså for å åpne maskinen og så skru den på for å se om kanskje laggen gikk bort. Det er altså en Dell Dimension 8300, som du flipper opp. Du kan ikke fjerne en vegg som på enkelte maskiner, du opner den som en flipptelefon omtrent. Uansett, dette gjorde jeg, alt så ut til å fungere, men da jeg fikk logga inn og var i windows så jeg at det brune wallpaperet mitt var spygrønt. Alle de brune/gule/mørke fargene er veldig gulgrønne, og jeg finner ikke ut hva som er problemet. Jeg har sjekket alle kablene, til og med prøvd med en slik gammel analog (?) kabe fra skjerm til PC uten at det hjalp. Jeg har koplet fra alt, opnet PCen og sett om noe var løst, men nei alt så ut til å være på plass. Hva kan jeg gjøre? Endret 3. juni 2007 av Bliv1n Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 sjekk at grafikk-kortet sitter skikkelig. dette er vel typisk feil som oppstår ved dårlig kontakt? Lenke til kommentar
Bliv1n Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Alt sitter... Edit: problemet oppstår ikke når jeg starter film/spill, men om jeg ser på bilder/surfer nett osv er det der. Endret 3. juni 2007 av Bliv1n Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Ser ut som om du har klart å ødlagt skjermkortet ditt... Enten så sitter det ikke skikkelig, eller så er det rett og slett statisk elektrisitet som har ødlagt kortet. Lenke til kommentar
Bliv1n Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Se på dette bildet, normalt skal det ikke være grøn på sidene slik som det er nå. Samme her, spygrønn helt "øverst" på knappen: Jeg er rimelig sikker på at alt sitter som det skal i maskinen, og har tatt skjermkortet ut og inn i PCen for å være sikker på at det også sitter. Dog fungerer alt i spill/film. Endret 3. juni 2007 av Bliv1n Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 kan det være at innstillingene dine er blitt "nullet ut", og du nå kjører på 16 farger eller noe? Lenke til kommentar
Bliv1n Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Virker som alle instillinger er i orden. Kan en formatering hjelpe? ;/ Endret 3. juni 2007 av Bliv1n Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Sjekk fargeinnstillingene dine. Høre klikk på bagrungs bildet ditt. velg egenskaper og så innstillinger. Sjekk at oppløsning og fargeoppløsning er satt riktig. Stemmer det, prøv å sett alle ned ett hakk, trykk bruk, også sett de tilbake til normalt igjen, se om det hjelper. Eller om det hjalp å sette ned oppløsning. Sjekk også at ledningen til skjermen sitter i BEGGE steder, atlså i pc'en og i skjermen, og sjekk at du ikke ved ett uhell har brukket noen pinner i kontakten. Sjekk dette, veldig viktig. Lenke til kommentar
Bliv1n Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Okkey... gikk inn på skjermkort driverne, farger og trykte defaults... hvordan kan de ha blitt forandret pga jeg opnet PCen? Takk for hjelp i alle fall, var 1 sec i fra å lage kebab av naboens katt. Endret 3. juni 2007 av Bliv1n Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Funka det? Det kom ikke fra i innlegget ditt. Lenke til kommentar
Bliv1n Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Hehe, ja det funka. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hehe, ja det funka. 8774736[/snapback] He he det kan se ut som om du har satt windows temaet ditt til silver/green inne på menyen for skjermen, ser nesten slik ut. Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Okkey... gikk inn på skjermkort driverne, farger og trykte defaults... hvordan kan de ha blitt forandret pga jeg opnet PCen? 8773559[/snapback] Som ekspert på skjermkort kan jeg fortelle deg at du har de nyeste driverne til dette skjermkortet. Det som er litt skummelt med de nye driverne er at de er fulle av spyware. Denne spywaren kobler seg opp mot satelitter hos NASA og værstasjonenen på Værnes. Det som da skjer med din skrivebordsbakgrunn er at du får et real time desktop av fjellene og med den globale oppvarmingen så blir det dessverre mindre og mindre snø på fjellene og går over i gress / mose kledde fjellvidder. Det fører igjen til mer hjort og reinsdyr som igjen fører til mer flått. Flåttene er egentlig små bugs plantet av Nordkorea for å overvåke det norske forsvaret, men det kan vi ta en annen gang. Lenke til kommentar
kjekay Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 haha! Alt det grønne var sikkert kjemisk avfall dumpet av mugabe i victoria falls! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå