Litraphy Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Muligens litt dårlig emnetittel.. men for å forklare bedre; Jeg dro på ferie for 3 uker siden, og reiv ut kontaktene på rommet før jeg dro, uten å tenke på at pcen sto på. Så til problemet.. Når jeg kom hjem igjen i går så fikk jeg en feil om at pcen ikke fant systemdisken, det virker rett og slett som at strømmen ble kuttet til harddisken. Er den ødelagt, eller er det noe jeg kan gjøre for å få liv i den igjen? Virker rart hvis noe ble ødelagt bare fordi kontakten ble tatt ut med tanke på at det kan jo skje til vanlig ved et uhell også. Takk på forhånd Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Du har sjekket at harddisken er registrert i BIOS? Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Du har sjekket at harddisken er registrert i BIOS? 8772732[/snapback] Sjekket nettopp før du svarte på tråden, og nei, bios finner den ikke. Prøvde å "lete" etter den også, uten hell. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Du har sjekket at harddisken er registrert i BIOS? 8772732[/snapback] Sjekket nettopp før du svarte på tråden, og nei, bios finner den ikke. Prøvde å "lete" etter den også, uten hell. 8772749[/snapback] Ja da kan det nok være at HD din har gått veien. Sånn var det for meg i hvertfall sist jeg opplevde at HD hadde kræsja. Ingen HD ble registrert i bios. Men sjekk kabler og alt annet, og prøv med en annen HD og se om den blir registrert. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Du har sjekket at harddisken er registrert i BIOS? 8772732[/snapback] Sjekket nettopp før du svarte på tråden, og nei, bios finner den ikke. Prøvde å "lete" etter den også, uten hell. 8772749[/snapback] Ja da kan det nok være at HD din har gått veien. Sånn var det for meg i hvertfall sist jeg opplevde at HD hadde kræsja. Ingen HD ble registrert i bios. Men sjekk kabler og alt annet, og prøv med en annen HD og se om den blir registrert. 8772820[/snapback] Skal teste min disk hos kameraten min i kveld, altså på en annen pc. Skal i tillegg prøve en annen disk også på min egen pc. Så får vi se hvordan det går. Håper i hvertfall ikke at disken er gåen, har så utrolig mye musikk, anime og tvepisoder jeg skulle helst behold. Men shit happens. Har forøvrig prøvd alt annet som feks å resette bios for så på nytt søke etter disken. Har også sjekket alle kabler flere ganger, og ingenting ser galt ut i hvertfall. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Muligens litt dårlig emnetittel.. men for å forklare bedre; Jeg dro på ferie for 3 uker siden, og reiv ut kontaktene på rommet før jeg dro, uten å tenke på at pcen sto på. Så til problemet.. Når jeg kom hjem igjen i går så fikk jeg en feil om at pcen ikke fant systemdisken, det virker rett og slett som at strømmen ble kuttet til harddisken. Er den ødelagt, eller er det noe jeg kan gjøre for å få liv i den igjen? Virker rart hvis noe ble ødelagt bare fordi kontakten ble tatt ut med tanke på at det kan jo skje til vanlig ved et uhell også. Takk på forhånd 8772714[/snapback] Du skriver: "Når jeg kom hjem igjen i går så fikk jeg en feil om at pcen ikke fant systemdisken". Det betyr selvfølgelig at du ikke får starta windows eller hva du måtte ha av OS. Glemte å spørre om det. Jeg er ganske sikker på at HD din har kræsja. Men test så får du svaret. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Noen ganger kan det hjelpe å koble til/fra kablene, evt. bytte. Men ser du skal teste i en annen maskin, så da er jo det minst like bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå