Gå til innhold

GF 7600 driverproblemer...*LØST*

Anbefalte innlegg

Har nå funnet riktig driver til mitt kort, forceware 158.18. Har også funnet ut at grunnen til at video overlay ikke fungerer er at det ikke er støtte for det. Derfor er Vista uinteressant for meg foreløpig. Back to good old XP! :thumbup:

Jeg har et GeForce 7600 GS som ikke jeg får installert driverne til. Jeg kjører Vista Ultimat 32-bit.

Feilmeldinga er som følger:

"Installeringsprogrammet har oppdaget at operativsystemet som brukes,

ikke er Windows Vista [32-bit]. Dette installeringsprogrammet og de

tilknyttede driverne er bare beregnet for å kjøre på Windows Vista [32-bit].

Installeringen vil bli avsluttet."

Noen som vet hva som er galt?

Har prøvd de siste driverene fra NVIDIA sine egne sider.

Prøvde å installere driver versjon 158.24 nå nettopp og fikk en ny feilmelding:

"The NVIDIA setup program could not locate any drivers that are

compatible with your current hardware. Setup will now exit."

Ingen som har opplevd noe liknende?

Har nå endelig fått installert en driver, versjon 100.65. Men har fortstatt problemer. Jeg får ikke video overlay, slik at filmer vises kun på TV, og ikke på data skjermen. Har stilt inn på Dual View, men det mangler instillinger for video overlay i denne driveren.

Er det noen andre som kjører Vista med et 7600 kort hvor alt fungerer som det skal? Hvilken driverversjon må jeg ha?

Begynner å lure på om jeg må ha et nytt kort nå altså... :(

Ingen som kjører Vista med GeForce 7600??

Det eneste som hindrer meg i å si bye bye til XP for godt er at jeg ikke får video overlay til å funke i Vista. Noen som har en anelse om hva som gjør at driverne er så kranglete her?

Når jeg prøver å installere den siste driveren 158.24 får jeg som nevnt denne feilmeldingen: "The NVIDIA setup program could not locate any drivers that are

compatible with your current hardware. Setup will now exit."

Etter at den feilmeldinga er klikket bort får jeg beskjed om at installeringa ikke kunne fullføres fordi filen ikke ble funnet. Men hvilken fil? Jeg tenkte kanskje det var noe feil med den fila jeg hadde lasta ned, men nå har jeg lastet den ned flere ganger uten at det blei noe bedre.

Begynner å bli frustrert her nå. ATI neste vel?!

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig til bumping med deg då, hugs kva som står i våre retningslinjer:

Hva er "bumping"?

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumping tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post , at det maksimalt to stykker sammenlagt, og at innlegget inneholder minst 14 tegn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...