krillee Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) hei Jeg lurer på hvordan man komprimerer en avi fil til en mindre slik at den ikke tar så mye plass...hvordan program skal jeg bruke? Jeg har windows vista... Noen forslag? Endret 3. juni 2007 av engjac Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Hvilket program du vil bruke avheng litt av kva format du vil fila skal vere i etterpå. Om det ikkje er so farleg, opne Windows Movie Maker som du finn på Start-menyen, importer videoen, legg den på tidslinja, og lagre med Fil --> Publiser film. Den vert då lagra i Windows Media (WMV). Vil du framleis ha den i AVI eller noko anna er Super truleg det enklaste. Det kan konvertere dei fleste videofiler til dei fleste format. H.264/AVC og XviD er kanskje dei beste videocodecane. Endret 4. juni 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
krillee Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Hvilket program du vil bruke avheng litt av kva format du vil fila skal vere i etterpå. Om det ikkje er so farleg, opne Windows Movie Maker som du finn på Start-menyen, importer videoen, legg den på tidslinja, og lagre med Fil --> Publiser film. Den vert då lagra i Windows Media (WMV). Vil du framleis ha den i AVI eller noko anna er Super truleg det enklaste. Det kan konvertere dei fleste videofiler til dei fleste format. H.264/AVC og XviD er kanskje dei beste videocodecane. 8776996[/snapback] takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå