Gå til innhold

LES: Den store sikkerhetsguiden v.2

Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hverken du Norbat, eller deg Fresh Prince, må ta det som at dere er skyld i noe. Det er jo ikke deres feil at programmet gav utslag på AV-en, og det var absolutt ikke noe bryderi med dette i det hele tatt! :) Jeg valgte selv å forsøke programmet, og jeg forstår at listen var laget i aller beste mening. Som sagt så medførte ikke dette noen problemer for meg, og om det hadde gjort det så skulle jeg nok ha klart å få orden på sakene. Fordi jeg kanskje virket litt gretten i forrige innlegg, så er det vel heller jeg som skal beklage meg. :tease:

Lenke til kommentar

BlueBench

Det er slik at man bestreber seg for å lage veiledninger som gir nok informasjon til at man kan føle seg trygg selv om at det kan oppstå situasjoner slik du opplevde (av-prog. meldte fra om trojaner). Det ble ikke gjort ang. dette programmet, og som da førte til at du måtte gå en ekstra runde for å sjekke ut nærmere om dette var tilfellet og/eller at dette gir en viss usikkerhet rundt dette.

Så ja, man føler et visst ansvar for ikke å ha gitt en god nok veiledning, noe som førte til at du måtte bruke 'unødvendig' tid på å sjekke ut dette selv. Men når det er sakt, så var det fint at du ga tilbakemelding på dette. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-105082

Nei, jeg legger de ikke til. Jeg har verken hørt om de, testet de, eller sett at de brukes på andre sikkerhetsforum. Jeg legger ikke til tilfeldige programmer, som ikke er hørt noe om. Dessuten så er det nok programemr i guiden, og den trengs ikke å fylles mer en nødvendig.

Lenke til kommentar

Avinnstallerte ZoneAlarm Pro i går, tror det var det deiligste jeg har gjort på lenge. Jeg vet ikke om irritasjonsmomentet jeg hadde kun var på min pc eller ikke. Det som irriterte så voldsom med den brannmuren var at etter at PC-en hadde startet opp, frøys PC-en i tre minutter mens zone alarm startet opp. Dette førte til at jeg ikke kunne gjøre en dritt, og måtte kun sitte å stirre i lufta mens den startet opp. Dette ble jeg rimelig lei av etterhvert, og innstallerte derfor COMODO i går. Så langt er jeg veldig fornøyd med den, virker som den fungerer like bra som zone alarm, bortsett fra at det er mye kjappere.

Så nå kjører jeg Nod32 + COMODO og fjerner spyware med Spyware Doctor og Ad-Aware SE Professional. Tipper det er grei beskyttelse dette. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-105082
Hei! Jeg har ett program på PC-en som heter GameSpy Arcade. Hva er dette?

Det er et program utviklet av IGN/Gamespy. Man bruker det til å finne servere til multiplayer spill, og chatte med andre. Helt trygt.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Du burde selvfølgelig laste ned Comodo Firewall 64bit hvis det er et slikt OS du har. Det er jo optimalisert til 64bit, og du vil være helt sikker på at det fungerer som det skal.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det kan blir vanskelig. Greit nok med AV-Comparatived for Antivirus og Matousec for brannmurer, men det finnes ikke noen skikkelig gode Anti-Spyware tester. PCmag, PC World og slike tester er ikke til å stole på, og er null verdt.

Lenke til kommentar
Er det blitt noen forandringer den senere tid i deres anbefalinger av oppsett, ett oppdateringer av bla AVG? Jeg har lest gjennom hele tråden, og blir egentlig mer forvirret enn opplyst ang dette.

hva er det som gjør deg forvirret? Er ikke meningen at folk skal bli forvirret av å lese den, så det er viktig at du sier ifra hvis det er noe du ikke skjønner (så det eventuelt kan bli skrevet om :) )

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Tror han mener alle innleggene i denne tråden, hvor enkelte har andre meninger. Som han kanskje blir forvirret av. Jeg ville egentlig ikke ha noen innlegg i denne tråden, fordi det bare blir rot. Jeg ville heller at alle kommentarer skulle rettes til en annen tråd, men det var det jo ingen som gjorde. Så nå ser du resultatet - folk blir forvirret.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...