Gjest medlem-105082 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Et datavirus er laget av mennesker. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det er derfor noen virus er så jævla utspekulerte altså Lenke til kommentar
johome Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Her er et lite tips til hvordan man kan få Spyware Doctor gratis. Spyware Doctor er sannsynligvis et av de to beste antispywareprogrammene på markedet. Gå til Google Pack. Huk av for Spyware Doctor , og last ned. Det er samtidig også mulig å få med seg Norton security scan. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Det tilbudet er jeg klar over. Men mulig mange andre ikke er det. Så et godt tips. Negative siden med tilbudet er at programmet bare oppdateres 1 gang i uken. Endret 4. desember 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Er Avira AntiVir PersonalEdition Classic, Comodo Firewall Pro, og PC Tools Spyware Doctor en grei sammensetting? Er for det meste til familiebruk. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Det er en veldig god sammensetting. De programmene er noe av det beste man får tak i, så du skal ikke være redd for å få virus eller spyware på din maskin. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg kjører AVG Full Edition. Altså inkludert anti-spyware, anti-spam, osv. I tillegg kjører jeg Comodo Firewall. Er meget fornøyd med den i forhold til Zone Alarm som jeg brukte før. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg husker for et år siden eller så at jeg scannet computeren for virus via en internettside. Jeg kan bare ikke huske hva den heter, noen av dere som vet om slike sider? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det står noen tips under "Hvordan fjerne virus/spyware hvis allerede infisert?" i denne tråden Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 ååh, så ikke godt nok etter Lenke til kommentar
Tore Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 AD-aware SE er ikke nevnt i denne guiden, er det unødvendig å bruke AD-aware.? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Grunnen til at Ad-Aware ikke er nevnt er fordi de alternativene jeg har listet opp er en del bedre enn Ad-Aware. Hvis du liker Ad-Aware godt, og synes det gjør jobben sin, så kan du beholde det. Men de programmene som står i guiden er en del bedre og vil beskytte deg mer. Men det er opp til deg. Endret 27. januar 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 jeg bruker Norman antivirus og Norman Personal firewall samt Spybot search&destroy, er disse ganske enkelt uverdige og være med i oppramsingen i forhold til de som står ramset opp? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Nei, det er de ikke. Som jeg nevner i guiden, så finnes det utallige sikkerhetsprogrammer - noe som betyr at jeg ikke kan liste opp alle og en hver. Jeg kunne godt listet opp de + titalls flere programmer. Men da ville listen blitt altfor lang. Endret 28. januar 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 jeg forstår =) men et generelt spørsmål: Er gratis programmene på høyde med de som koster penger? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Ikke alle. Hvis du tar for deg gratis antivirusprogrammer, så er ikke de på høyde med de betalte. Eneste gratis antivirusprogrammet som faktisk slår betalte topp programmer er Avira Antivir. Den finnes også i en betalt versjon. AVG Free og Avast f.eks er ganske dårlige programmer. Både gratis og betalt. Når det gjelder antispyware programmer, så er de gratis programmene på høyde med de betalte. For de fleste gratis antispyware programmer har ikke real-time protection eller sanntidssøking. Det vil si at det beskytter maskinen sin i sanntid. Ved å scanne filer som kommer inn på din maskin for spyware. Det har ikke de gratis versjonene, men bare de betalte. Alt det andre er det samme bortsett fra det. Så gratisversjonene av antispyware er gode, men beskytter deg ikke hele tiden. Det du kan gjøre med de som er gratis er å bruke de som on-demand. Det vil si kjøre scan f.eks 1 gang i uken, ved å skjekke om du er infisiert. Det holder som oftest veldig bra. Hvis det ble litt uklart, så si ifra, så kan jeg forklare det på en enklere måte. Endret 28. januar 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Korleis oppdatere COMODO Firewall? Har versjon 2.4.18. Når eg klikker >Oppdater Manuelt so får eg beskjed om at eg har siste versjon. På ei anna maskin har eg nettopp lasta ned og installert Comodo, og merka meg at mykje er endra i forhold til 2.4.18 - i alle fall visuelt. Er av- og reinsallering einaste vegen å gå? Eller er det kanskje også den sikraste fordi brannmuren då må byrja på nytt att og "lære frå scratch"? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Tenkte akkurat på det samme. Skulle laste ned versjon 3 nå, men da må jeg avinnstallere hele programmet og innstallere det på nytt. Møkk kjipt, fordi jeg har stilt inn alt på programmer, blokkeringer osv. Lenke til kommentar
DonCato74 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Eneste gratis antivirusprogrammet som faktisk slår betalte topp programmer er Avira Antivir. Den finnes også i en betalt versjon. AVG Free og Avast f.eks er ganske dårlige programmer. Både gratis og betalt. Nå ble jeg veldig usikker på hva du mener. For i trådens første post har du nevnt både AVG Free og Avast! som anbefalte, gode programmer. Hvor vil du henn? Og baserer du disse anbefalingene på egne erfaringer, eller er dette noe du har lest/konkludert med etter å ha studert temaet der andre har testet programmene? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Avira Antivir toppet en test, mens AVG og Avast lå på bunnen. Skal se om jeg finner link. Og personlig foretrekker jeg Avir framfor AVG. Eneste minuset er pop-up-reklamen som kommer ved oppdateringer. Kommer muligens til å kjøpe programmet for å unngå disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå