Hoppesagåsa Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Har akkurat reinstallert RH8.0 på nyformaterte partisjoner. På slutten av installasjonene registrerte jeg meg på Redhat Network og installerte alle pakken som ble anbefalt, inkludert en oppgradering av kjernen. Nå har jeg imidlertid fått to alternativer i GRUB, både 2.4.18-19.80 og 2.4.18-14. Slik skal det vel ikke være?! Til og begynne med trodde jeg det bare var noe kluss med conf-fila i GRUB, men det er det altså ikke. Da jeg skulle installere Nvidia sine drivere i 2.4.18-19.80 fra source fikk jeg bare feilmeldinger. Dette skjer ikke når jeg prøver under 2.4.18-14. Nå er jeg mildt sagt forvirra. Kan noen hjelp meg litt raskt? Jeg vil gjerne ha maksinen i topp stand i løpet av kvelden, og jeg vil ikke gjøre noe mer før dette problemet er løst. EDIT: Jeg fant en løsning på problemet Her . Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jo, det er slik det skal være. Du skal ha muligheten til å gå tilbake til din gamle kjerne om den nye ikke virker. Du kan så klart fjerne den gamle når du vet at den nye virker. Det kan du gjøre med rpm -e kernel-2.4.18-14 Hvorfor du får feilmeldinger når du prøver å installere nvidia sine drivere, er ikke gått å si. Du er sikker på at du bruker kildekoden(source) og ikke de binere rpm-filene? Du trenger nemlig eksakt samme kjerne for å kunne bruke disse filene. Jeg ville prøvd å laste ned nye drivere fra nvidia og lest http://download.nvidia.com/XFree86_40/1.0-4191/README for å se hvordan du skal installere det. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Joda, jeg prøvde å installere fra kildekoden. Problemet er vel at disse ikke støtter den nyeste versjonen av linux-kjernen. Linken min lenger opp skulle løse dette problemet. Uansett så gidder jeg ikke styre med det, så jeg valgte heller å avinstallere den nyeste kjernen og bruke litt eldre nvidia-drivere. Kommer tross alt ikke til å merke forskjell allikevel :wink: . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå