834HF42F242 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Litt vanskelig å forklare. Jeg har en teksteditor hvor javascriptet alltid legger inn strengen nederst i tekstfeltet, i stedet for der hvor markøren befinner seg. Eksempelvis når man skriver innlegg her, så legger smileyen seg der man har satt markøren. Hva i denne koden kan endres slik at det også skjer i min editor? <script type="text/javascript"> //Function to add the code to the message for the smileys function AddSmileyIcon(iconCode) { var txtarea = document.frmEntry.xml_DLDescr; iconCode = '\n' + iconCode + '\n'; if (txtarea.createTextRange && txtarea.caretPos) { var caretPos = txtarea.caretPos; caretPos.text = caretPos.text.charAt(caretPos.text.length - 1) == ' ' ? iconCode + ' ' : iconCode; txtarea.focus(); } else { txtarea.value += iconCode; txtarea.focus(); } } //Insert at Claret position. function storeCaret(cursorPosition) { if (cursorPosition.createTextRange) cursorPosition.caretPos = document.selection.createRange().duplicate(); } </script> Endret 5. juni 2007 av neitakk Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Du kan jo skumme igjennom koden her på forumet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Du kan jo skumme igjennom koden her på forumet. 8789239[/snapback] Det kan jeg si at jeg har prøvd, og den koden er laget innviklet. Iallefall for meg Endret 5. juni 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Forenklet koden min en liten smule... Hva må inn der for at markørposisjonen skal bli husket? Har lest og lest mange plasser, men skjønner ikke bæret... Forsøkte å duplikere svarboksen fra dette forumet her, uten hell. Endret 5. juni 2007 av neitakk Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hva får du av informasjon fra txtarea.caretPos; ? Index til markøren? I så tilfelle kan du vel hente ut innholdet i textarea-en, splitte den i del1 og del2 på indexen, og så skrive ut del1 + ikon + del2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå